În timp ce ministrul Energiei Virgil Popescu ne îndeamnă să nu plătim facturile uriaşe greşite pe care le primim, ANRE ne spune că putem plăti banii în avans pentru viitoarele facturi.
Furnizorii spun că nu au avut timp să-și actualizeze softurile, pentru a face calculele la factură, pentru că legea încă se modifică în Parlament.
Ce faceți dacă nu primiți facturile și durează și câteva luni, a explicat Zoltan Nagy Bege, vicepreședinte ANRE, miercuri, la Antena 3 CNN.
"Într-adevăr, de la 1 septembrie, ordonanța 119 a adus niște modificări în privința legii cu privire la plafonarea prețurilor la energie electrică și gaze naturale.
Ce facturi plătesc românii care au consumat între 100 și 300 de kilowaţi
În cazul consumatorilor casnici, singura categorie în cazul cărora există diferențe față de perioada anterioară, deci de la 1 aprilie până la 31 august, este categoria care beneficiază de prețul de 80 de bani pe kWh, adică cei care în 2021 au consumat între 100 și 300 de kWh.
În cazul acestei categorii de consumatori, plafonul de 80 de bani se acordă de la 1 septembrie doar până la primii 255 de kWh consumați lunar.
Nu cred că e vorba de câteva luni de întârziere a facturii, eu cred că o întârziere de 1-2 săptămâni e acceptabilă. Nu cred că e atât de complicat pentru furnizori să nu reușească să adapteze softurile", a spus Zoltan Nagy Bege.
În ce priveşte plata în avans, reprezentantul ANRE a precizat cum se poate face acest lucru, având în vedere că nu există factura.
"Nu este o obligație pentru un client, un consumator, să facă plăți în avans.
Cum se poate face plata în avans la energie electrică, dacă nu există factura
Dacă dorește să facă această plată în avans, pe fiecare factură există un cont curent sau chiar mai multe conturi bancare la diverse bănci, unde foarte mulți plătesc online lună le lună în aceleași conturi pot fi achitate.
Bineînțeles, trebuie specificat contul de client, numărul lor sau niște date prin care să poată să fie identificate.
Dacă plătesc mai mult decât facturile care vor veni, banii nu se pierd, se reportează, se iau în calcul la următoarele facturi.
Până la urmă, dacă lucrurile se normalizează și furnizorii se adaptează la noua legislație, facturile la un moment dat vor veni lunar", a încheiat vicepreşedintele ANRE.