EXIT POLL
CURSCIRA
AVANGARDE
INSOMAR
CIOLACU MARCEL
24
.10
%
24
.60
%
SIMION GEORGE
13
.80
%
14
.00
%
CIUCĂ NICOLAE
12
.70
%
13
.00
%
LASCONI ELENA
19
.60
%
18
.20
%
GEOANĂ MIRCEA
5
.10
%
5
.40
%
KELEMEN HUNOR
5
.20
%
4
.50
%
GEORGESCU CĂLIN
17
.10
%
16
.50
%
Antena 3 CNN Emisiuni News Hour with CNN Criză în transporturile de marfă. Pachetele comandate din străinătate au întârzieri la livrare chiar și de șase luni

Criză în transporturile de marfă. Pachetele comandate din străinătate au întârzieri la livrare chiar și de șase luni

Mia Lungu
<1 minut de citit Publicat la 18:58 07 Ian 2022 Modificat la 19:04 07 Ian 2022
camioane
Sursa foto: Antena 3

Aprovizionarea se face greoi chiar şi din Europa. Motivul - tot mai mulţi şoferi refuză cursele internaţionale, fie pentru că nu vor să se vaccineze, fie pentru că se tem de carantină la întoarcerea în ţară.

Pandemia a dat peste cap transporturile de marfă la nivel global şi a generat sincope în aprovizionare, cu întârzieri de până la un an. România nu a fost ferită de acest haos de pe lanţul de aprovizionare.

"Daca ne dorim acum să facem comandă de un camion, termenul de livrarea este undeva probabil la un an de zile", spune Carmen Gheorghe, director la o firmă de transporturi.

Din cauza sincopelor în aprovizionare, nu doar că vom plăti mai mult pentru diversele mărfuri, ci acestea vor fi tot mai greu de găsit, potrivit specialiştilor.

"Să aduci un contanier de mărfuri din China te costă de 5 sau 6 ori mai mult decât în 2019. Aceste probleme logistice, nu numai pe relația cu China, ci și UE, vor genera creșteri semnificative de prețuri, între 20 și 30%", a explicat, la Antena 3, economistul Adrian Negrescu.

Experţii spun că această criză globală din transporturi va mai dura încă doi ani.

×
x close