Cu ajutorul monedelor virtuale, copiii îşi pot crea, în mediul virtual, propriul personaj. Psihologii atrag atenţia că există riscul ca cei mici să nu mai facă diferenţa dintre lumea reală şi cea virtuală.
Puţini copii mai primesc jucării sau câteva bancnote pentru o notele bune ori pentru curăţenia din cameră. Părinţii le cumpără tokens sau coins – pe înţelesul tuturor: bănuţi virtuali.
52 de milioane de persoane sunt active zilnic pe Roblox. Jumătate dintre ei sunt copii care au sub 13 ani. Jocul video multiplayer, care are încasări anuale de aproape 2 miliarde de dolari, le permite să îşi creeze, cu ajutorul monedelor, propriile jocuri şi personaje.
Aşa se explică faptul că părinţii dau sume colosale pentru monede virtuale.
Limita dintre lumea reală şi cea virtuală este extrem de fină, iar mulţi copii nu au capacitatea să facă diferenţa. Cel mai greu este să te opreşti din joc.
Cum mulţi copii nu au măsură, părinţii sunt responsabili să impună limite şi reguli clare.