Antena 3 CNN Emisiuni News Hour with CNN Companiile din Occident care au rămas în Rusia, după 500 de zile de război | Între ele, un celebru producător de bere | "Situația e complicată!"

Companiile din Occident care au rămas în Rusia, după 500 de zile de război | Între ele, un celebru producător de bere | "Situația e complicată!"

Redacția Antena 3 CNN
1 minut de citit Publicat la 18:52 13 Iul 2023 Modificat la 19:27 13 Iul 2023
dolari
Sursa foto: hepta

Însă acest lucru nu s-a întâmplat conform promisiunilor: mai multe branduri occidentale au ales să rămână în Rusia iar afacerile le merg bine.

CNN îl citează pe profesorul Jeffrey Sonnenfeld de la Universitatea Yale, care a realizat un studiu ce surprinde situația firmelor străine în Rusia, la un an și patru luni și jumătate de la invazie.

"Sunt companii care au anunțat că pleacă și apoi au revenit spunând: 'Oh, e prea mult deranj'. Este profit pe timp de război și de fapt ajută, din păcate, la alimentarea mașinăriei de război a lui Putin", arată profesorul Sonnefeld.

Cercetările sale au relevat că, deși multe companii și-au respectat angajamentele și au scos miliarde de dolari din Rusia, unii jucători importanți nu au făcut acest lucru.

Citește și: Sfidarea bogaților lui Putin. Imagini cu palatele de lux pe Riviera Franceză

Printre cei rămași, Heineken. Firma olandeză are șapte unități în Rusia, 1800 de angajați și încă lansează noi mărci acolo.

Heineken numește războiul o "tragedie umană teribilă" și pretinde că firma rămâne "hotărâtă să plece", dar până în prezent nu ar fi obținut aprobarea autorităților de reglementare rusești pentru a-și vinde activele.

Pe listă se mai află Mondelez, compania care produce, printre altele, biscuiții Oreo. Cu trei mii de angajați și produse care circulă în continuare pe piețele rusești, compania este boicotată de unii europeni, chiar dacă luna trecută a declarat, într-un comunicat, că "își reduce activitatea" în Rusia.

Alți jucători importanți sunt Unilever, care a calificat războiul drept "brutal și lipsit de sens", Phillip Morris, care a declarat că "situația este complexă" și Nestle, care s-a angajat anul trecut să vândă doar produse "esențiale".

Dar cercetătorii de la Yale spun că se vând în continuare articole "neesențiale", iar toate aceste companii continuă să facă afaceri bănoase cu rușii.

×
x close