Antena 3 CNN Actualitate Codul rutier ar putea fi din nou modificat. Tinerii nu vor mai avea voie să conducă mașini puternice

Codul rutier ar putea fi din nou modificat. Tinerii nu vor mai avea voie să conducă mașini puternice

Ana Ciuvică
2 minute de citit Publicat la 19:40 14 Aug 2024 Modificat la 19:47 14 Aug 2024
BeFunky-collage - 2024-08-14T193622.700
Reguli noi pentru șoferi / sursă foto: Getty Images

Tinerii sub 21 de ani nu vor mai avea voie să conducă maşini cu mai mult de 100 de cai putere, iar adolescenţii s-ar putea urca la volan doar cu însoţitor. Acestea sunt modificările codului rutier dezbătute acum de parlamentari, care au ca scop reducerea numărului de accidente.

Cele mai multe accidente produse în România au avut drept cauză viteza excesivă. În primele șapte luni ale acestui an, 148 de persoane au murit și peste 300 au fost grav rănite, în urma accidentelor.

În prezent, în Camera Deputaţilor se află în dezbatere un proiect de lege prin care parlamentarii speră că numărul accidentelor provocate de viteză va scădea.

Creşterea numărului de ore făcute la şcoala de şoferi sau înmulţirea radarelor de pe şosele sunt o parte dintre modificări, însă proiectul vine şi cu propuneri controversate. Tinerii sub 21 de ani nu ar mai avea voie să conducă maşini cu mai mult de 100 de cai putere.

„Tinerii până în 25 de ani produc mai multe accidente decât cealaltă categorie de posesori de permis.  Aici vorbim de iresponsabilitate, de imaturitate, de aspecte care țin de educație”, a declarat Cătălin Codescu, președinte AVAC.

Unii români susțin că nu acestea sunt soluţiile pentru responsabilizarea şoferilor.

„Nu mi se pare o idee bună, nu asta trebuie să fie soluția, restricția cailor putere pentru tineri. Cred că o legislație mai drastică în ceea ce privește acordarea permisului de conducere ar fi mai bună în cazul ăsta”, a declarat un român, pentru Antena 3 CNN.

O altă modificare ar da posibilitatea tinerilor să îşi ia permisul de la 17 ani, însă aceştia vor putea coduce doar însoţiţi de o persoană care are minimum 10 ani experienţă.

„Însoțitorul e foarte important în primul an de la obținerea permisului de conducere al fiecărui individ să îl învețe anumite manevre să le gestioneze. Deci este util, dar rămâne de văzut cum se va finaliza acest proiect”, a mai declarat Cătălin Codescu, președinte AVAC.

Oamenii cred însă că altele ar fi soluţiile pentru a resposabiliza șoferii.

„Cred că ar trebui mărite amenzile, niște amenzi usturătoare cum sunt în Occident, schimbate legile, radare, camere în toate intersecțiile... cum se observa o neregulă să fie trimisă o amendă acasă, să nu o poată plăti, că a doua oară nu mai greșește”, a mai spus un român.

În acelaşi timp, şi la nivel european se aduc reglementări în domeniu. Uniunea Europeană a decis că toate mașinile care vor ieși din fabricile europene începând din această vară vor fi dotate cu senzori pentru limitarea vitezei.

 

 

 

 

×
Parteneri
x close