Antena 3 CNN Emisiuni News Hour with CNN Cine s-ar afla, de fapt, în spatele strategiilor AUR. Nimic nu e lăsat la întâmplare. "Se folosesc experți specializați în psihologia mulțimilor"

Cine s-ar afla, de fapt, în spatele strategiilor AUR. Nimic nu e lăsat la întâmplare. "Se folosesc experți specializați în psihologia mulțimilor"

Gabriel Dano
1 minut de citit Publicat la 18:59 09 Feb 2022 Modificat la 19:04 09 Feb 2022
o_1f4u09uok54513ga75ne3q1ieab.jpg
Sursa foto: Agerpres

Răspunsul îl aflăm tot de pe Facebook. Trebuie doar să ne uităm la câteva dintre transmisiunile în direct postate de George Simion. Să luăm cel mai recent exemplu. Astăzi, preşedintele AUR, a transmis în direct votul pe schimbarea regulamnetului. În doar 6 ore, Simion a strâns aproape 400.000 de vizualizări.

Putem spune că acest clipul este printre cele mai puţin viralizate dintre cele postate de el. Atunci când reprezentantul AUR a ajuns la Iaşi pentru a sărbători Mica Unire, clipul a strâns aproape 7.000.000 de vizualizări, 111 mii de like-uri şi 54 de mii de comentarii.

Atunci când a vorbit despre scumpirile din piaţa energiei 1,1 milioane l-au urmărit. Clipul de pe pagina lui de Facebook cu urarea de sărbători a strâns 1,2 milioane de vizualizări sau când s-a filmat primind salariul de la casieria Parlamentului - 1,7 milioane de vizualizări.

Astfel, prin doar cinci postări, Simion a strâns mai bine de 10.000.000 de vizualizări, dar vorbim de sute de clipuri. Această creştere fulminantă de pe reţelele de socializare se reflectă şi în sondaje.

Profesorul Marius Pieleanu, sociolog, a explicat, miercuri, la News Hour with CNN cum vede această campanie de imagine online pe care o face George Simion? Este aceasta reţeta succesului pentru care AUR a ajuns în topul preferinţelor alegătorilor?

"Cu siguranță da. Este o campanie care nu pare deloc întâmplătoare. Este o campanie care a fost studiată în anumite laboratoare - nu știu în care - dar, cu siguranță, atât domnul Simion, cât și ceilalți lider ai AUR nu își desfășoară activitatea cotidiană de capul lor sau întâmplător.

Campania lor este una de succes. În mod evident cele aproape 1.600.000 de voturi pe care AUR le-ar strânge dacă ar avea loc duminică, adică mai mult decât dublu decât au primit acum un an și ceva, sunt rodul unei munci organizate, raționale și mai ales produsul unei gândiri strategice.

Și mă tem - este o opinie personală, dar bazată pe date obiective - că aceste 1.600.000 de voturi nu sunt rezultatul unei munci asidue sau a unei inteligențe superioare, ci sunt rezultatul unei analize foarte serioase realizate de experți specializați în psihologia mulțimilor, în specificul ethosului românesc, în comportamentele colective ale românilor și, nu în ultimă instanță, în valorile și normele tradiționale românești", a spus Marius Pieleanu, într-o intervenție la News Hour with CNN.

×
x close