De fiecare dată, comercianţii au acelaşi truc. Întâi scumpesc, apoi reduc. Astfel, nu se schimbă nimic. Doar tacticile de marketing. Sunt, însă, câteva detalii care v-ar mai putea lăsa câţiva bani în buzunar.
Black Friday este exemplul perfect pentru achiziționarea impulsivă. Se apelează la anumite trucruri psihologice care să îi determine pe consumatori să își dorească mai mult, fără să aibă cu adevărat nevoie de respectivul produs.
"Reclama care se face în media va creea o stare emoțională a cumpărătorului. De cele mai multe ori emoția bate rațiunea. Oamenii vor reacționa la anumiți stimul, culori, muzică, numere. Noi cumpărăm cu ochii.", a explicat, pentru Antena 3, psihologul Dragoș Pătrașcu.
"Avem, n-avem nevoie, trebuie să cumpărăm. Suntem societatea care are minim două televizoare în casă. Partea emoțională e cea care necesită validare. Când cumpărăm ceva avem o stare de bine, datorită serotoninei din creier.", a mai precizat acesta.
Majoritatea persoanelor cumpără pe fond emoțional. De cele mai multe ori nu avem nicio logică pentru care am achiziționat un obiect. Specialiștii spun că există metode pentru a ne feri de impulsul de a cumpăra, atunci când dorința este mai mare decât nevoia.
5 sfaturi pentru a nu cumpăra impulsiv
- respectaţi un buget prestabilit
- urmăriţi evoluţia preţurilor
- comparaţi preţurile
- faceţi o listă cu produse
- nu cheltuiţi economiile
Este important, însă, ca fiecare consumator să devină conștient de tacticile de marketing folosite de comercianți și să achiziționeze doar produsele care reprezintă o necesitate, nu un moft