Antena 3 CNN Emisiuni News Hour with CNN Calea Victoriei din București, pietonală. Ideea care îi bucură pe unii, dar îi îngrozește pe alții

Calea Victoriei din București, pietonală. Ideea care îi bucură pe unii, dar îi îngrozește pe alții

Gabriel Dano
1 minut de citit Publicat la 19:13 17 Mai 2022 Modificat la 19:47 17 Mai 2022
edit
Sursa foto: Antena 3

"Ca să atragi astfel de investitori ai nevoie de predictibilitate: deci, Calea Victoriei trebuie închisă permanent și reconvertită economic. Să nu ne facem griji pentru trafic, Bd. Magheru e pierdut pe termen scurt, a devenit un "tunel" cu 5 benzi pe sens", a transmis Ciucu. 

Postarea a stârnit reacții ale oamenilor care sustin că centrul Bucureștiului e deja sufocat de trafic. Mai mult, internauţii i-au adus însă aminte lui Ciucu de felul în care arată Bdul. Iuliu Maniu, aflat în sectorul său, în fiecare zi.

Iniţiativa de a transforma Calea Victoriei în arteră pietonală a apărut prin 2014, pe vremea lui Sorin Oprescu. Gândul că această arteră ar putea deveni pietonală pe tot timpul anului, îi îngrozeşte pe şoferi, dar îi bucură pe cei care au afaceri în această zonă.

Propunerea a venit din partea preşedintelui PNL Bucureşti. Acesta susţine că măsura ar putea fi una benefică.

"Calea Victoriei va fi salvată doar prin viață economică susținută. Se poate "salva singură ". Conceptul de străzi deschise testat de către Primăria Capitalei se bucură de un real succes. Altfel, nu poți sa nu vezi starea de degradare a majorității clădirilor de pe Calea Victoriei, unele ascunse după mesh-uri imense și reclame.

În primul rând trebuie sa atragă investitori care sa isi dorească afaceri pe termen lung aici. Doar astfel de investitori își vor asuma costisitoare proiecte de restaurare. Acum, impresia mea este că asistăm la un fenomen similar celui de pe litoral, afacerile sunt perene și vizează câștiguri mari cu eforturi mici", afirmă primarul Ciprian Ciucu.

Propunerea a stârnit un val de reacţii în mediul online, dar şi pe stradă, acolo unde pietonii doresc mai multe trotuare şi piste pentru biciclişti, iar şoferii îmbătrănesc la volan aşteptând încă un verde sau un sistem de semaforizare mai bun.

Ideea nu este una revoluţionară. Londra, Copenhaga, Paris sau Tokyo sunt doar câteva dintre oraşele care au astfel de zone de zeci de ani, însă de la vis la realitate e cale lungă. Retur

 

×
Etichete: calea victoriei
x close