Pentru a-i opri pe vitezomani, cei de la Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere, au decis înființarea unui grup de lucru comun, în parteneriat cu Ministerul Transporturilor și Ministerul Afacerilor Interne pentru reactivarea radarelor fixe.
Numărul accidentelor rutiere soldate cu decese a crescut de la 812 în 2020, la 932 în 2021, arată datele Poliţiei Rutiere. Cauza cea mai des întâlnită a fost viteza neadaptată la drum.
Pe drumurile din România există sute de astfel de aparate însă, repuse în funcțiune ar putea fi doar 20 dintre acestea: cele de pe autostrăzile construite după 2010, care aparțin de Compania Națională de Drumuri și care nu mai funcționează de 10 ani.
Totuși, acestea nu sunt omolagate și nu pot detecta viteză medie pentru că în legislație nu există termenul de ''viteză medie''.
Deocamdată, MAI şi CNAIR nu au anunţat un termen de finalizare până la care radarele fixe vor redeveni active.