Situația a apărut în contextul în care România a autorizat, de joi, trecea a 30 de vase din Ucraina.
Este o decizie asociată cu o serie de riscuri, în contextul în care Rusia a amenințat cu bombardarea navelor care se îndreaptă către sau pleacă din porturile ucrainene.
Responsabilii autorității române de resort au confirmat că s-a format o aglomerare de circa 100 nave la intrarea pe canal din Marea Neagră.
Pe sectorul de la Brăila la Sulina, în jur de 60 de nave au fost nevoite să aștepte din cauza unui tranzitului unui convoi de mari dimensiuni, care nu a mai permis circulația celorlați barje.
Citește și: Măsura decisă de autoritățile din România după atacul asupra portului ucrainean la Dunăre
"Avem un număr mare de nave, din cauza evenimentelor din porturile Reni (bombardat de Rusia pe 24 iulie, n.r.) și Izmail (bombardat de Rusia pe 2 august, n.r.). Pentru a decongestiona traficul, am procedat, două zile, la scoaterea de nave de pe Dunărea maritimă. Ieri, am scos 13 nave și astăzi mai avem 18 nave (...)
În față este o înșiruire de nave care în jurul orei 15 (vineri, n.r.) estimăm că va ieși la mare, timp în care nu se navighează pe brațul Sulina", a declarat Florin Uzumtoma, director Căi Navigabile în cadrul Administrației Fluviale a Dunării de Jos.
Transportul pe fluviu reprezintă ultima rută pe apă rămasă disponibilă pentru exporturile de cereale din Ucraina, de când Rusia s-a retras din acordul cerealier la Marea Neagră și a amenințat că va considera drept țintă militară orice navă care se îndreaptă către sau pleacă din porturile maritime ucrainene.
Înainte ca Rusia să se retragă din acord, prin porturile de la Dunăre tranzita aproximativ un sfert din exportul de cereale al Ucrainei.