RADU TUDOR
Acum o săptămână un avion al companiei TAROM s-a izbit de o mașină pe pista aeroportului Otopeni înainte de decolare. 123 de oameni au fost la un pas de moarte din pricina unei erori impardonabile. Acum, avionul este în același loc, asiguratorii nu au reușit să-l mute din câmp. Ancheta, care a început în urmă cu 7 zile, e deja contestată de firma care deținea mașina în care a intrat avionul. Printre rânduri, din comunicatul dat de conducerea firmei UTI - comisia de anchetă nu a fost alcătuită tocmai corect, iar anchetatorii nu au verificat dacă turnul de control a acționat potrivit procedurilor. Conducerea aeroportului Henri Coandă pasează răspunderea la controlorii de trafic și mai departe la firma care asigură serviciile de întreținere a balizajului. Cum este posibil ca un controlor de trafic, de la turnul de control, să permită decolarea unui avion pe o pistă la care se lucra? De ce nu sunt date publicității înregistrările din ziua respectivă pentru a elimina orice suspiciune în privința responsabilităților și a vinovăției? Aseară pasagerii care se aflau în fostul avion al Tarom s-au întors acasă din Egipt. Unii dintre ei se gândesc să dea în judecată compania Tarom.
Încercăm să aflăm ce s-a întâmplat cu avionul groazei de la directorul general al TAROM, Gheorghe Bârlă și fostul director al Aviației Civile, Sorin Stoicescu. Vom intra în legătură directă și cu șeful firmei UTI, Tiberiu Urdăreanu, dar și cu șeful Comisiei de anchetă din Ministerul Transporturilor, Alexandru Ciucă.