Definiția, în sine, lasă de înțeles că știm foarte puține, de fapt, despre această afecțiune, de care suferă tot mai mulți copii.
Dacă nu se pot preciza exact cauzele, există o clasificare a manifestărilor, care se pot împărți în două categorii. Știm că există ADHD-ul în care predomină neatenția și ADHD-ul în care predomină hiperactivitatea.
Și mai știm că există multe terapii care pot ameliora aceste manifestări.
Invitată la iThink, dr. Diana Nemeș a explicat ce se întâmplă în creierul unui copil cu ADHD.
”Făcând harta creierului, putem vedea cu precizie ce se întâmplă în acele arii. La copilul cu ADHD poate să fie cu totul alta problema la nivelul creierului.
Ar putea fi un exces de activitate electrică și un grup de neuroni să transmită între ei o cantitate prea mare de informații și atunci copilul nu poate integra corect informați din mediul extern, nu poate filtra lucrurile, nu poate prioritiza informația și se ajunge eronat la un diagnostic, pentru care mai și primește un tratament și trebuie să facă tot felul de terapii neprietenoase care în anumite situații fac mai mult rău”, a spus dr. Diana Nemeș, la iThink.
În fiecare duminică, de la 17:00, urmărește experiențele și ideile care îți schimbă perspectiva asupra lumii și a regulilor care o guvernează. Când toți încearcă să-ți spună mai degrabă CE să gândești, află CUM să gândești la iThink cu Iusti Fudulu