Firmele mici și chiar și mijlocii trebuie să stea în permanență cu garda sus, pentru că sunt vizate de creșterea cheltuielilor, de aceea controlul costurilor este foarte important.
Următoarele metode vă vor arata cum le puteți gestiona mai bine astfel încât să obțineți ceva economii.
Deși sunt destul de mulți cei care nu fac asta, veți observa că o simplă analiză lunară a costurilor va duce la eliminarea acelora care nu sunt neapărat necesare.
În primul rând, ar fi interesant de analizat cât ați putea să economisiți din cheltuielile pe care le faceți cu spațiul în care vă desfășurați activitatea.
Mulți dintre antreprenori sunt tentați să își închirieze spații cât mai centrale pentru a crește în ochii clienților, însă acest lucru poate să fie o adevărată pagubă.
Așa că păstrați centrul orașului pentru cafele, iar biroul mutați-l într-o zonă mai accesibilă din punct de vedere al chiriilor sau chiar optați pentru spații special amenajate pentru firme mici.
Mai există și varianta a treia, cea în care puteți foarte bine să lucrați de acasă, dacă business-ul vă permite, bineînțeles.
Când vine vorba despre mașinile folosite de companie, aveți următoarele opțiuni pentru a face economii:
Fie renunțați la achiziția autoturismelor noi în favoarea unora second-hand, fie, dacă e musai să fie nouă, analizați foarte bine variantele de leasing.
Sunt destule companii de leasing în piață care oferă contracte de închiriere, astfel că puteți achita mașina abia la finalul perioadei de leasing, adică după ce ați și produs bani cu ea.
La fel trebuie analizate și asigurările, care pot fi o lovitură dură în buget.
Nu vă opriți la prima ofertă făcută un broker, ci luați în calcul mai multe oferte
Puteți inclusiv negocia, în funcție de nevoile pe care le aveți. Ați fi surprinși ce diferențe mari de cost pot exista de la o companie la alta pentru același tip de asigurare.
Economii puteți face și la costurile pentru utilajele de care aveți nevoie.
Cercetați așadar prețurile și vedeți dacă nu ar fi mai rentabil să le închiriați decât să le cumpărați.
Pentru a optimiza cheltuielile este important să eliminați timpii neproductivi, așa că pentru o mai bună coordonare pe parcursul programului de lucru stabiliți clar responsabilitățile fiecăruia.
Stabiliți chiar și obiective pe zile, pe săptămână sau pe lună. Mai mult decât atât, schimbați modul în care vă plătiți angajații și oferiți salarii în funcție de performanță.
Poate că nu o să fiți cel mai popular angajator la început, dar în timp veți avea cu siguranță oameni mai eficienți și mai motivați. Plus economii pe care să le investiți în dezvoltarea afacerii.
Atenție la costurile cu facturile pentru utilități
Fiți atenți și la costurile cu facturile pentru utilități sau pentru telefonie mobile, pentru că și de acolo pot să vă rămână niște bani în plus în firmă.
Negociați contractele la utilități, ca pe orice alte contracte pe care le negociați cu clienții, consumați inteligent energie și renunțați la abonamentele de telefonie în favoarea cartelelor care oferă suficiente beneficii astfel încât să acopere nevoile de comunicare lunare, dar la prețuri considerabil mai mici.
Economie puteți face și la bugetul pentru publicitate. În loc să plătiți bani grei pentru promovare, alegeți inteligent evenimente cu care să vă asociați și pe care să le sponsorizați.
În plus, ajută mult și zona de online acum, care are canale de promovare foarte eficiente. În felul acesta puteți salva din veniturile companiei cam 5%, cât este media alocată pentru bugetul de publicitate.
Iar în final, n-ar fi rău dacă prin decembrie faceți o analiză comparativă a costurilor anului curent cu cel mai bun, dar și cel mai rău an al firmei.