Hidroelectrica a intrat recent pe lista companiilor care îşi tranzacţionează acţiunile la Bursa de Valori Bucureşti, marcând un interes uriaș din partea investitorilor, inclusiv persoane fizice, încă din primele zile de listare.
"Ideea acestei decizii a venit prin trecerea foarte abruptă după ce România venise pe un calendar de reglementare în piața de energie și în 2018 eram în primul an cu piață complet liberalizată.
A fost anul în care Hidroelectrica a depășit pentru prima oară pragul de profitabilitate de două miliarde de lei.
Spre sfârșitul anului am avut celebra ordonanță 114, care cumva ne-a aruncat înapoi în timp. Am constatat atunci că printr-o reglementare, pe de o parte, tot efortul companiei de eficientizare și de reducere a costurilor se transfera către alți operatori din piață, iar pe de altă parte, la consumatorul final, comparativ cu ceea ce oferea piața liberă, prețul energiei era unul ridicat pentru atunci.
Acela a fost momentul în care ne-am spus în interior că putem să facem noi mai bine ca alții, crescând și compania, pe de o parte, dar furnizând și niște prețuri mult mai competitive către clienții finali. Aceea a fost scânteia.
Sigur că de la scânteie până la a deveni un furnizor important de energie este un drum lung. A fost un drum extrem de complicat și probabil cea mai complicată perioadă din această călătorie a fost anul trecut, când au venit şi foarte mulți clienți.
Practic, era emulația revenirii după perioada de pandemie, din nou la acea piață liberă. Acolo fiecare se repoziționa, pentru că piața de furnizare în mod tradițional, la fel ca și zona de producție, este o piață competitivă, nu este o piață care să mai depindă de reglementator sau care ar trebui să mai depindă de ei", a spus Bogdan Badea, președintele Directoratului SPEEH Hidroelectrica SA, joi, la conferinţa Income Magazine Corporate "Listarea companiilor strategice din energie - drum deschis pentru dezvoltare și relevanță", organizată de Antena 3 CNN.
Conferința este organizată de postul de televiziune Antena 3 CNN, parte a Intact Media Group, împreună cu săptămânalul economic "Income Magazine" și continuă seria de evenimente naționale "Conferințele Income Magazine Corporate", platformă media marca Antena 3 S.A.