Antena 3 CNN Emisiuni În fața națiunii Ttiti Aur, despre rata ridicată a mortalității în accidentele rutiere din România: ”Instituțiile statului nu sunt sensibilizate”

Ttiti Aur, despre rata ridicată a mortalității în accidentele rutiere din România: ”Instituțiile statului nu sunt sensibilizate”

Adelina Miron
1 minut de citit Publicat la 20:29 31 Mai 2021 Modificat la 20:31 31 Mai 2021
o_1f71nftfr19bv17qm1tf9ee017rob.jpg
Sursa foto: Facebook/Titi Aur

Conform datelor furnizate de INS, cele mai multe accidente de circulație soldate cu vătămări corporale s-au produs în nord-estul țării, iar majoritatea victimelor sunt tineri cu vârsta de cel puțin 30 de ani.

Titi Aur este de părere că educația privind siguranța pe șofele, atât a pietonilor, cât și a șoferilor, ar trebui să înceapă încă din școala generală:

”S-a demonstrat că pe toate drumurile modernizate a crescut numărul de accidente și marea problemă pe care o avem este educația, în special conștientizarea celor de la volan la ce pericol se expun când se urcă la volan. Avem probleme cu educația începând de la școala generală și cu cei șapte ani de acasă, pentru că învățăm de la părinți și de la bunici să trecem printre mașini și nu pe la trecerea de pietoni, nu pe verde și nu atunci când nu trece nicio mașină. În școala generală nu se face aproape nimic, dacă sunt acțiuni punctuale făcute nu înseamnă că se face ceva organizat.”

Totodată, expertul în conducere defensivă atrage atenția asupra programei școlii de șoferi, despre care spune că nu este adaptată pentru a preveni accidentele rutiere:

”Programa școlii de șoferi este insuficientă, nu se învață cât ar trebuie despre partea tehnică, cum a evoluat mașina, ce sisteme are mașina, la ce ne ajută și la ce ne încurcă sistemele. Ne dau o încredere oarbă și credem că suntem șoferi buni pentru că mașina ne salvează de multe ori, iar când vorbim de partea de anticipare și de conducere defensivă nu se face nimic sau aproape nimic la școlile de șoferi.”

Mai mult, Titi Aur consideră că instituțiile statului tratează cu indiferență fenomenul mortalității în accidentele rutiere.

”Ministerul Transporturilor se opune reformării sau reorganizării școlii de șoferi, iar când vorbim despre educație după școala de șoferi, România înseamnă zero absolut. În toate țările civilizate se fac cursuri de conducere defensivă și tot felul de campanii speciale. (...) Pentru că nu se face conducere defensivă avem atâtea victime. Din păcate instituțiile statului nu sunt sensibilizate deloc de acest număr mare de accidente. Există anumite măsuri care ar putea fi luate, dar ele sunt refuzate, respinse sau nebăgate în seamă de autoritățile statului.”

 

×
x close