EXIT POLL
CURSCIRA
AVANGARDE
INSOMAR
CIOLACU MARCEL
24
.10
%
24
.60
%
SIMION GEORGE
13
.80
%
14
.00
%
CIUCĂ NICOLAE
12
.70
%
13
.00
%
LASCONI ELENA
19
.60
%
18
.20
%
GEOANĂ MIRCEA
5
.10
%
5
.40
%
KELEMEN HUNOR
5
.20
%
4
.50
%
GEORGESCU CĂLIN
17
.10
%
16
.50
%
Antena 3 CNN Emisiuni În fața națiunii Titi Aur, verdict în cazul accidentului de la Pasajul Unirii. Cine se face vinovat, şoferul sau infrastructura

Titi Aur, verdict în cazul accidentului de la Pasajul Unirii. Cine se face vinovat, şoferul sau infrastructura

Claudia Popovici
3 minute de citit Publicat la 20:33 23 Dec 2022 Modificat la 20:33 23 Dec 2022
titi aur analiza accidentului de la pasajul unirii un mort zeci de raniti
Titi Aur, verdict în cazul accidentului de la Pasajul Unirii. Cine se face vinovat, şoferul sau infrastructura Sursa foto: Colaj Antena 3 CNN

Întrebat cum putea fi evitat acest accident, cât este vina șoferului şi ce vină are pe de cealaltă parte infrastructura, mai ales că în acea zonă s-au produs mai multe incidente cu limitatorul de înălţime, pilotul Titi Aur a spus: 

"În accidentologie se vorbește despre regula șvaițerului. Ne imaginăm o bucată de cașcaval, acel cașcaval cu găuri, tăiată în mai multe felii.

Fiecare felie înseamnă ceva, pregătirea șoferului, starea drumului, starea vremii, oboseală și așa mai departe.

Accidentul se întâmplă de obicei când un fascicol de lumină imaginar trece practic prin mai multe felii sau chiar prin toate.

Deci sunt mai multe lucruri coroborate. Ce pot să observ aici? Un șofer care conduce de 16 ore este echivalentul unui șofer aproape de starea de ebrietate.

Cea mai periculoasă zonă este când eşti aproape de finiș pentru că organismul se relaxează, creierul spune am ajuns şi deja începe relaxarea și nu mai observi, nu mai vezi nimic, eşti cel mai pasibil de accident.

Titi Aur, verdict în cazul accidentului de la Pasajul Unirii

Șoferul este clar vinovat, neinstruit, n-a fost atent, erau indicatoare de limitare... Avea acel limitator care l-a anunțat, a lovit autocarul.

Deci șoferul este clar vinovat. Se încadrează în categoria șoferi români, deși este grec, este neinstruit, n-a ținut cont de conducere defensivă, de prevenție.

Accidentele care se întâmplă în ultima perioadă în pasaj sunt foarte logice. Dacă ați observat, atunci când se face un nou sens giratoriu, undeva, în general, pe câmp sau în exteriorul orașului, prima dată se marchează, se pun niște bidoane și este lăsat mult timp așa și mulți spun dar de ce nu l-au făcut?

Titi Aur explică de ce se s-au produs atât de multe accidente la Pasajul Unirii 

Pentru că dacă îl făceau cu acea ridicătură în mijloc, cum se face sensul să fie observat, șoferii care trec periodic la câteva luni, la 6 luni, la 8 luni, la 10 luni intră și se urcă călare pe sensul giratoriu, pentru că în subconștientul lor, în zona respectivă ei mergeau tare.

Ei, în pasaj o perioadă, șoferii erau obișnuiți să treacă pe sub pasaj cu autocarul, cu autobuzul. Modificările pasajului au dus la scăderea înălțimii. S-a făcut frumos acolo, doar că unii căpcăuni, să zicem, n-au ținut cont de indicatoare, că ei au mai trecut cândva pe acolo.

Accident Pasajul Unirii: Cine se face vinovat, şoferul sau infrastructura?

Dar acel limitator de înălțime, din punctul meu de vedere, fără să fiu specialist în cum se construiesc, în bunul simț al, să zicem, siguranței rutiere, trebuie să spun așa: un astfel de limitator  este atât de fixat încât nu se poate rupe de acolo și autocarul, camionul se împinge în el şi îi rupe practic acoperișul. 

Sau este gândit în așa fel încât să întrerupă la un moment dat și să nu se transforme într-o capcană. Acest limitator s-a transformat într-o capcană. Este echivalentul unui parapet din ăla pe marginea șoselei.

Un astfel de element de infrastructură nu ar trebui să se transforme în agravarea unei greșeli făcute de un șofer. Șoferul este vinovat, dar trebuie studiat chiar acel element de pe stradă, pentru că atunci când vorbim de accidente, vorbim de omul, drumul sau mașina. Cine-i vinovatul?

Acum nu putem vorbi de mașină, vorbim de omul care este clar vinovat că n-a respectat, că era obosit, etc. Dar și drumul, infrastructura are o parte de vină, s-a transformat într-o capcană care a ucis. 

Acolo trebuie studiat ce trebuie făcut că nu se mai repetă astfel de situații", a explicat pilotul Titi Aur în emisiunea În faţa naţiunii de la Antena 3 CNN. 

×
x close