Antena 3 CNN Emisiuni În fața națiunii Năsui: Avem ghidul de ajutoare de stat pentru HORECA

Năsui: Avem ghidul de ajutoare de stat pentru HORECA

Gabriel Dano
3 minute de citit Publicat la 20:21 24 Mai 2021 Modificat la 21:53 24 Mai 2021
o_1f6fmaim0usqn85odg59m9lbb.jpg

"Probabil cea mai mare provocare pe care am avut-o în minister este această măsură. Trebuie să înțelegem și istoricul acestei măsuri: ea a avut 265.000.000 de euro promiși inițial și, la un moment dat, a fost crescut acest 265.000.000 de euro la 765.000.000 de euro.

Adică, deodată bani fără acoperire și de acolo avem foarte multe probleme, pentru că banii aceia trebuie acoperiți cumva. Am reușit să găsitm 209.000 de euro ca să mai plătim și vrem să mai deblocăm o parte din bani ca să reușim să facem aceste plăți", a spus Claudiu Năsui.

Când vor ajunge banii la cei din HORECA

"Noi avem o propunere de OUG care este acum pe circuitul de avizare tocmai pentru a debloca încă o mare parte din bani, ca să putem lua banii care erau alocați pe Măsura 3 și să facem plăți pe Măsura 2, așteptând să avem finanțarea din React-EU care a fost găsită grație ministrului Cristian Ghinea, de la Ministerul Fondurilor Europene, tocmai ca să putem face aceste plăți", a declarat Claudiu Năsui, în emisiunea "În fața națiunii", moderată de Sabina Iosub. 

Ghid de acordare a ajutoarelor de stat pentru HORECA

Bugetul Schemei este estimat la 500 milioane euro, echivalent în lei 2.500.000.000 lei. Schema se derulează până la 31 decembrie 2021, plata sumelor corespunzătoare urmând a fi realizată până cel târziu la data de 30 iunie 2022, în limita creditelor bugetare. Numărul maxim: 74.000 de beneficiari.

Dacă sunt mai mulți doritori decât sume disponibile scade cuantumul ajutorului.

Beneficiari de ajutor de stat sunt:
-structuri de primire turistice cu funcţiuni de cazare clasificate
- structuri/unități de alimentaţie și organizatori de evenimente,
- agenţii de turism licenţiate şi ghizii de turism atestaţi,

4.2. Prin prezenta Schemă sunt acordate  granturi în cuantum de maxim 20%  din diferența dintre încasările obţinute din activitatea eligibilă aferentă anului 2019 şi încasările obţinute din activitatea eligibilă aferentă anului 2020, deci 20% din pierderea înregistrată în ultimul an.

3.5. Beneficiarii eligibili trebuie să îndeplinească și următoarele condiții cumulative:

a) nu sunt întreprinderi în dificultate, şi/sau nu erau în dificultate la 31 decembrie 2019, dar care s-au confruntat cu dificultăţi sau au intrat în dificultate ulterior, din cauza epidemiei de COVID-19.
b)  nu depăşesc plafonul de 1.800.000 Euro conform secțiunii 3.1. din Comunicarea Comisiei Europene - Cadru temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 [C(2020) 1863], cu modificările şi completările ulterioare;
c) nu fac obiectul unei decizii emise de către Comisia Europeană/alt furnizor de ajutor de stat/Consiliul Concurenţei de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis
d) nu se află în insolvenţă la momentul înscrierii în cadrul schemei de ajutor de stat.
e)!!!! își mențin activitatea pentru care au obţinut finanţare pentru cel puţin 6 luni de la data primei plăţi  a ajutorului de stat pentru valoarea grantului mai mică  sau egală cu echivalentul in lei al sumei de 200000 euro, sau 12 de luni de la data primei plăţi a ajutorului de stat, în cazul în care valoarea grantului este mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 200.000 euro !!!!!!!
f) au depus situaţiile financiare anuale aferente ultimelor două exerciţii financiare încheiate (2019 și 2020)

4.6. Valoarea maximă a ajutorului de stat care poate fi acordată unui beneficiar prin prezenta Schemă este echivalentul în lei al sumei de 800.000 euro/întreprindere unică

5.1. (1) Înscrierea în cadrul Schemei, creare profil, user, parolă şi completarea formularului de înscriere în vederea obţinerii finanţării se fac on-line, folosind link-ul http://www.granturi.imm.gov.ro.
Prin completarea formularului de înscriere beneficiarii își vor lua angajamentul de plată a datoriilor restante către bugetul central, angajamentul privind menținerea activității pentru 6 luni, respectiv 12 luni, își vor asuma pe proprie răspundere că întreprinderea nu era în dificultate la 31 decembrie 2019 sau că întreprinderea era în dificultate la 31 decembrie 2019, că nu este în insolvență și că nu are decizie de recuperare emisă de Comisia Europeană/alt furnizor de ajutor de stat/Consiliul Concurenței,
(3)  Aplicanții care nu au depus situațiile financiare anuale aferente anilor 2019 și 2020 la instituțiile fiscale abilitate, nu se vor putea înscrie în program.

×
Etichete: claudiu nasui
x close