Afacerea modernizării tronsonului de 27 de kilometri de cale ferată dintre Brașov și Predeal, de pe cea mai circulată ruta feroviară a țării, pare la prima vedere una banală: preț umflat uriaș în perioada dinaintea începerii lucrărilor, termene nesfârșite și firme alese din raftul cu clienți politici.
Când cobori însă pe rambleu descoperi că e mult mai scandalos decât în alte cazuri.
Pe măsura ce șefii CFR se îngroapă în explicații despre justificarea prelungirii fazei de hârtii, durata călătoriei cu trenul spre stațiunile de schi de pe Valea Prahovei creşte de la an la an. De ce? Simplu - pentru că degradarea este rapidă și din ce în ce mai gravă.
Durata călătoriei cu trenul din București până la Brașov creşte
În doar un an călătoria de la București la Brașov a devenit mai lungă cu aproape 10 minute pentru că viteza este permanent restricționată. Al doilea element revoltător al afacerii este comparația la scara istoriei.
14 milioane de lei este valoarea studiului de fezabilitate câștigat de cei de la Egis - celebrii angajatori ai doamnei Clotilde Armand pe vremea când încasau sume uriașe ca să supravegheze lucrările autostrăzii invizibile Bechtel.
Deși primiseră un termen de 2 ani pentru a desena pe hârtie variante pentru modernizare, anul acesta le-a mai picat un cadou în brațe: CFR Infrastructură le-a prelungit cu încă 10 luni termenul pentru a caută soluții pe planșa de desen.
Până în 2027, în ritmul actual, durata călătoriei cu trenul din București până la Brașov se va mai lungi probabil cu încă vreo 40 de minute.