Deşi ar fi trebuit să fie un ajutor material pentru cei cu venituri mici, cardurile sociale crează tot mai multe probleme.
În judeţul Sălaj, aproximativ 500 de beneficiari nu pot utiliza cardurile sociale pentru că nu există niciun ban pe ele.
Unii pensionari nici măcar nu au primit cardurile sociale
După ce mai mulţi oameni s-au plâns, autorităţile din judeţ au cerut verificări.
"Problemele care apar la persoanele care ar putea beneficia de carduri sociale, noi putem să venim în sprijinul acestora, în sensul în care să le colectăm datele personale şi să le transmitem către Ministerul Muncii, în sensul în care aceştia să facă verificările ulterioare şi să introducă în bazele eligibile, astfel încât aceştia să poată deveni beneficiari", a declarat Dumitru Căprar, director Casa de Pensii Salaj, în exclusivitate pentru Antena 3.
De ajutorul de la stat în valoare de 250 de lei beneficiază la nivelul întregului judeţ aproximativ 32 de mii de perosane.
Cum procedați dacă nu ați primit cardul
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a emis un ghid pentru românii care, deși ar trebui să se numere printre beneficiari, nu au primit voucherele sociale.
În luna septembrie, beneficiarii au primit a doua tranșă în valoare de 250 de lei.
”Sunt persoane care nu au intrat în posesia cardului pentru că la momentul distribuirii nu se aflau la domiciliu. Poșta Română încearcă distribuirea de două ori pentru fiecare beneficiar. Dacă vă aflați în această situație, primul pas este să verificați la cel mai apropiat oficiu poștal. Dacă nu găsiți cardul acolo, sunați la 031.9268'
Ministerul Muncii și Solidarității Sociale actualizează lunar, înainte de fiecare alimentare a tichetului social pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, listele cu beneficiari, pentru a verifica eventuale modificări intervenite față de listele anterioare. Pentru beneficiarii nou introduși în program se eliberează noi suporturi electronice.
Așadar, dacă ați devenit eligibil pe parcursul programului, veți fi adăugați pe aceste liste. Pentru a vă asigura că nu sunteți omis, vă puteți adresa Casei Teritoriale de Pensii – respectiv Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială – din județul de reședință.
Verificarea condițiilor de venit pentru beneficiarii se face exclusiv de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), iar MIPE nu are autoritatea să adauge sau să elimine beneficiari din liste.