Şoferii spun că aglomeraţia se face fiindcă maşinile de mare tonaj nu au voie pe A2 în weekend şi vin în număr mare la început de săptămână.
Sunt multe tiruri încărcate cu orz care urmează să intre la operațiuni de încărcare într-una din danele portului, acolo unde este trebuie să sosească o navă de mare capacitate. Anunțul a fost făcut de către un operator portuar, iar agricultorii din țară au încărcat tirurile cu cereale și au pornit la drum.
Așa se explică faptul că, în acest moment, coada se întinde atât pe breteaua care leagă Poarta 9 de A4, dar și pe A4, de asemenea, aproximativ trei kilometri. Pe de altă parte, este o situație normală, spun autoritățile portuare, care au anunțat că au parte de o performanță istorică a Portului Constanța.
Citeşte şi: Turmă de oi pe Autostrada Soarelui, la Podul de la Cernavodă | Poliţia a dat amenzi de peste 10.000 lei
E cel mai mare volum de mărfuri operate în porturile românești. Este o creștere de peste 12% față de anul 2021, fiind cel mai mare trafic de mărfuri.
Cerealele reprezintă și în acest an grupa de mărfuri cu cea mai mare pondere în traficul total, iar Portul Constanța a devenit astfel cel mai important din Europa din acest punct de vedere.
Tot autoritățile portuare ne anunță că va mai dura, cel mai probabil, aproximativ o zi sau două până când situația va reveni la normal.