Consiliul de administrație al gigantului american de comunicații AT&T a decis duminică aprobarea unui acord de fuziune între Warner Bros, unul dintre cei mai mari producători de la Hollywood, pe care îl deține, cu rețeaua Discovery, care a lansat recent propriul serviciu de streaming.
Structura tranzacției nu este deocamdată clară, dar este de așteptat ca AT&T, care are o valoare de piață de aproximativ 230 miliarde de dolari, să fie acționarul majoritar al noii entități media. Discovery are o valoare de piață de 24 de miliarde de dolari.
Înțelegerea ar urma să fie în felul următor: WarnerMedia ar urma să fie parte din noua entitate pentru a crea o platformă de streaming video, iar în pachetul cu HBO Max vor fi cuprinse și canalele de televiziune deținute de Discovery – adică Discovery Channel, HGTV, TLC, Food Network, OWN, Animal Planet și altele.
S-ar crea astfel un gigant care ar putea amenința serios poziția Netflix, mai ales că ritmul de creștere al platformei nu mai e cel dorit.
Mișcarea AT&T de a fuziona divizia sa de conținut cu Discovery vine la cinci ani după ce a preluat Time Warner pentru o sumă de 85,4 miliarde de dolari.
De altfel, AT&T și Discovery discută de doi ani fuziunea programelor lor pe un singur serviciu de streaming, în afara HBO. Între timp AT&T a combinat producțiile WarnerMedia cu cele ale HBO pe platforma HBO Max, care a debutat în SUA anul trecut., potrivit BBC.