Volkswagen exclude România din planurile sale de dezvoltare a infrastructurii pentru vehiculele electrice, conform unei hărţi prezentate la evenimentul tehnologic "Volkswagen Power Day", desfăşurat luni, 15 martie.
Harta acoperă cea mai mare parte a continentului european, dar lasă România pe dinafară, după cum au remarcat comentatorii din presa de specialitate.
Nici Norvegia nu este prezentă pe harta de dezvoltare a punctelor de încărcare rapidă (foto).
"Împreună cu partenerii noştri, vom creşte numărul punctelor de încărcare rapidă în Europa la 18.000 în următorii patru ani, astfel încât să acoperim o treime din cerere în 2025", a anunţat, luni, compania.
O investiţie de 400 de milioane de euro care ocoleşte România
Investiţia în staţiile de încărcare este estimată de companie la 400 de milioane de euro.
În plus, Volkswagen plănuieşte ca, până în 2030, să deschidă în Europa șase fabrici dedicate producției de baterii pentru mașini electrice.
Prima uzină care va produce baterii pentru modelele electrice din grup va fi localizată în Skelleftea, Suedia. A doua va fi construită la Salzgitter, în Germania.
În total, cele 6 fabrici europene vor produce anual baterii cu o capacitate cumulată de 240 GWh.