Antena 3 CNN Economic Transporturi Soluția inteligentă pentru a trece mai rapid granița Giurgiu-Ruse și fără a mai pierde timpul în trafic

Soluția inteligentă pentru a trece mai rapid granița Giurgiu-Ruse și fără a mai pierde timpul în trafic

R.M.
2 minute de citit Publicat la 17:31 13 Sep 2024 Modificat la 17:31 13 Sep 2024
pod giurgiu ruse
Timpul de aşteptare pentru şoferii care vor să treacă vama Giurgiu-Ruse cu maşina poate ajunge şi la 3 ore / Sursa foto: Agerpres

Românii vor putea trece graniţa cu maşina pe la Ruse, fără să mai stea la cozile uriaşe cauzate de lucrările de la Podul Prieteniei. Asta pentru că își vor putea îmbarca autovehiculele în garnituri feroviare care vor traversa Dunărea pe podul de cale ferată. Şi nu este singurul loc din România care va avea un astfel de sistem.

Timpul de aşteptare pentru şoferii care vor să treacă vama Giurgiu-Ruse cu maşina poate ajunge şi la 3 ore. Întârzierile sunt cauzate de lucrările de reparație pe podul dintre cele două țări, care vor dura aproximativ doi ani.

Soluţia pentru această problemă vine din domeniul feroviar. În prezent se lucrează la un proiect prin care maşinile vor putea fi îmbarcate pe trenuri pentru a traversa graniţa.

„Ne confruntăm cu altă problemă: pdoul de al Giurgiu, în care efectiv sunt cozi interminabile și încercăm să găsim o soluție rapidă cum să facem să transportăm. Am luat decizia și am găsit în Bulgaria înțelegere pentru a face un transport pe cale ferată”, a declarat Gruia Stoica, patronul GRAMPET.

Noul proiect promite ca timpul de așteptare să fie redus.

„Intenționăm să facem acest proiect din Giurgiu Nord în Ruse, deci doar strict pentru zona de pod, astfel încât să avem flexibilitate să putem circula. Intenția este să o facem cât mai repede, dacă s-ar putea până la sfârșitul anului să-i dăm drumul.

Sub o oră ar dura (n.r. de la momentul în care te îmbarci cu mașina și până când traversezi podul)”, a declarat Sorin Chinde, vicepreședinte GRAMPET.

În cel puţin doi ani, această modalitate de transport inteligentă va fi introdusă şi pe Valea Prahovei.

„Referitor la proiectul de auto pe tren, pe Valea Prahovei, în acest moment suntem în discuții cu autoritățile locale pentru sprijinirea acestui proiect. Tendința este pozitivă, dar au fost alegeri, așteptăm ca noii primari să-și preia portofoliile. Intenția este să îmbarcăm mașini în zona Florești-Prahova și să le debarcăm în zona Predeal”, a mai declarat Sorin Chinde, vicepreședinte GRAMPET.

Proiectul a fost prezentat la Conferința „România, din nou pe şine - Investiții și decizii rapide și eficiente pentru transportul feroviar", un eveniment organizat de Antena 3 CNN și revista Income Magazine.

×
Parteneri
x close