România va avea un nou pod care va lega țara noastră de Bulgaria. Președintele CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat în ce stadiu se află proiectul celui de-al doilea pod peste Dunăre între Giurgiu și Ruse.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis vineri la ANAP, spre validare, documentaţia pentru contractul necesar elaborării studiului de fezabilitate în baza căruia va fi construit cel de-al doilea pod ce va asigura legătura între Giurgiu şi Ruse, a anunţat directorul general Cristian Pistol, pe pagina sa de Facebook.
Durata maximă alocată elaborării studiului de fezabilitate este de 23 de luni din momentul începerii contractului.
"Proiectantul va trebui să găsească soluţia optimă pentru ca acest nou pod transfrontalier să asigure conexiunea atât între infrastructura rutieră, cât şi cea feroviară dintre cele două ţări. După ce va fi construit, acest nou pod dunărean (al treilea între România şi Bulgaria) va asigura ambelor state un potenţial mai mare de dezvoltare economică, atât la nivel regional, cât şi european, pe axa nord - sud", a notat şeful CNAIR.
Contractul este finanţat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF 2).
"După validarea documentaţiei de atribuire, vom publica anunţul de participare la licitaţie în cadrul căruia vom stabili şi data limită pentru depunerea ofertelor", a adăugat Pistol.
Într-un interviu acordat Agerpres la sfârşitul lunii iulie, Cristian Pistol a afirmat că există în pregătire la nivelul CNAIR documentaţia pentru un nou pod peste Dunăre, în zona Giurgiu.
"Noi avem în pregătire acum un nou pod peste Dunăre, o dublare a actualului pod, un pod care va fi cu funcţiune dublă, atât rutier, cât şi feroviar, urmând să lansăm în perioada următoare licitaţia pentru realizarea studiului de fezabilitate. Deci, acesta este un proiect pe care îl avem acum în lucru. Va fi un pod mixt, dual, administrat atât de CFR SA, cât şi rutier. Locul de amplasare a podului încă nu e stabilit, întrucât trebuie analizată zona respectivă, ambele maluri, să vedem natura terenului, să vedem dacă sunt zone, arii protejate de mediu...Adică sunt mai multe elemente care trebuie luate în calcul atunci când se va stabili exact locaţia noului pod", a susţinut el. ul CNAIR