Este cea mai aglomerată toamnă în traficul din Capitală, iar un drum de 20 de minute a ajuns să îi țină în trafic chiar şi 2 ore pe şoferi. Aglomeraţia este şi mai mare în zonele în care sunt şantiere. Un alt coşmar al conducătorilor auto este lipsa locurilor de parcare. Din acest motiv, cei mai mulţi parchează neregulamentar, mai ales în zona trecerilor de pietoni. Iar acest lucru duce, de multe ori, la accidente grave.
La orele de vârf, în Capitală traficul este aproape în întregime blocat din cauza numărului prea mare de maşini şi a lucrărilor din oraş.
Şoferii se plâng că pierd zilnic ore în şir în trafic şi întâmpină dificultăţi când încearcă să găsească un loc unde să-şi lase maşinile. Cei care parchează neregulamentar riscă amenzi de până la 495 de lei.
„Vin în Bucureşti o dată, de două ori pe lună, iar atunci când vin, cred că pierd undeva la 2 – 3 ore pe zi. Deși se zice ca și Clujul e destul de aglomerat, efectiv în București stau blocat în trafic, pe când în Cluj am locuri pe unde pot să o iau, variante alternative”, spune un șofer.
„E teroare. 100 de metri în jumătate de oră. Am dat telefon la Poliţie, să pună un polițist aici, în intersecţie. Nu se poate aşa ceva. E dezastru”, a spus alt participant la trafic.
De la an la an, Bucureştiul devine din ce în ce mai aglomerat, arată datele oficiale.
În momentul actual, în Capitală sunt înmatriculate aproximativ 1.600.000 de mașini, cu aproximativ 100.000 mai multe faţă de sfârșitul anului 2023. Şi dacă luam în calcul și mașinile înmatriculate în Ilfov, aproximativ 300.000, şi pe cele din județele învecinate, ajungem la concluzia că este dificil de estimat numărul mașinilor care tranzitează Bucureștiul.
„Oraşul nu a fost proiectat pentru un asemenea număr de maşini. Nu ai o infrastructură pentru transportul în comun dezvoltată corespunzător. Locurile de parcare sunt de regulă ocupate de maşini de firmă, în special locurile de parcare rezidenţiale.
Evident, lipsa unor centuri ocolitoare nu face decât să fie bomboana de pe coliva acestui oraş”, a spus Alexandru Vâlvoi, membru fondator România fără gropi.
Primăria Capitalei propune mai multe măsuri, precum traficul inteligent sau drumurile radiale şi anunţă că va fi trasată o nouă bandă unică pentru autobuze în centrul Capitalei, pe bulevardul Gheorghe Magheru, pe ambele sensuri de mers.
„Traficul inteligent este principala măsură care ar trebui luată, dar corelată cu celelalte măsuri de fluidizare a traficului. Vorbim de deblocarea intersecţiilor. Încercăm să identificăm şi să deblocăm aceste intersecţii”, a spus Marian Bârgău, director administrația străzilor.
În medie, șoferii din București pierd anual aproximativ 115 ore în trafic.