Antena 3 CNN Economic Transporturi Centura ocolitoare de la Comarnic, aproape de finalizare: Proiectul a primit avizele necesare pentru continuarea lucrărilor

Centura ocolitoare de la Comarnic, aproape de finalizare: Proiectul a primit avizele necesare pentru continuarea lucrărilor

R.M.
2 minute de citit Publicat la 15:53 21 Feb 2025 Modificat la 18:19 21 Feb 2025
centura comarnic
Lucrările la centura Comarnic continuă fără întârzieri majore / sursă foto: Facebook- CJ Prahova

„Construcţia centurii ocolitoare a oraşului Comarnic, un proiect esenţial pentru fluidizarea traficului pe Valea Prahovei, progresează într-un ritm susţinut, beneficiind de avize esenţiale care permit continuarea lucrărilor fără întârzieri majore”, anunţă, vineri, pe Facebook, Consiliul Judeţean (CJ) Prahova.

„Recent, proiectul a primit avizele finale necesare pentru avansarea lucrărilor, printre care aprobarea Comisiei Tehnico-Economice a CNAIR pentru proiectul tehnic de execuţie şi revizuirea studiului de fezabilitate, avizul Comisiei Tehnico-Economice Centrale a DEER pentru aspectele ce ţin de reţeaua electrică, precum şi avizul OCPI privind noul coridor de expropriere, necesar pentru consolidarea versanţilor adiacenţi traseului. 

Aceste ultime două avize au fost transmise către CNAIR în vederea obţinerii unei noi Hotărâri de Guvern care să includă modificările necesare traseului centurii, asigurând astfel derularea fără obstacole a proiectului”, precizează CJ Prahova, citat de Agerpres.

Finanţată de Ministerul Transporturilor prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere în cadrul Programului Operaţional de Transport 2021-2027, investiţia se ridică la aproximativ 300 de milioane de lei şi este coordonată de Consiliul Judeţean Prahova.

Traseul centurii va avea o lungime de aproape șase kilometri

Traseul centurii, cu o lungime de aproape şase kilometri, este proiectat pentru a permite o viteză de deplasare de până la 90 km/h, reducând astfel semnificativ timpul necesar traversării zonei. Noua arteră va ocoli oraşul Comarnic dinspre vest, oferind o alternativă eficientă la drumul naţional DN1, cunoscut pentru blocajele frecvente, mai ales în perioadele de vârf turistic.

„Pentru a asigura un flux rutier optim, proiectul prevede construcţia a trei poduri noi, precum şi dublarea podului existent peste râul Prahova de pe DJ101R. Totodată, un pasaj superior va fi realizat peste râul Prahova şi calea ferată Ploieşti-Braşov, facilitând traversarea rapidă şi sigură a acestor obstacole naturale şi infrastructurale.

La intersecţiile cu DN1 vor fi amenajate sensuri giratorii adaptate cerinţelor actuale de trafic, menite să integreze eficient noua centură cu reţeaua rutieră existentă”, menţionează sursa citată.

Consiliul Judeţean Prahova subliniază că joacă un rol activ în implementarea acestui proiect, gestionând aspectele administrative şi logistice pentru ca lucrările să se desfăşoare conform planului.

„În acest sens, preşedintele Consiliului Judeţean Prahova, Virgiliu Daniel Nanu, se deplasează săptămânal pe şantier pentru a verifica personal stadiul lucrărilor şi a se asigura că acestea respectă graficul stabilit. 

Importanţa strategică a acestei investiţii nu poate fi subestimată, întrucât oferă o soluţie concretă pentru una dintre cele mai congestionate rute din România.

Valea Prahovei, arteră vitală între Bucureşti şi staţiunile montane din Carpaţi, a devenit sinonimă cu traficul intens şi orele pierdute în ambuteiaje. În acest context, infrastructura rutieră suplimentară, precum această centură ocolitoare, este indispensabilă pentru îmbunătăţirea mobilităţii în regiune”, se mai arată în postarea pe Facebook a CJ Prahova. 

×
x close