Autostrada Moldovei ar trebui să primească peste 200 de kilometri, dar cu toate acestea, nu se anunță nicio modernizare de cale ferată.
În anul 2024 ar trebui să fie inaugurați 160 de kilometri de autostradă și drum expres, dacă luăm în considerare termenele din contracte.
Există un scenariu pozitiv în care vor fi inaugurați peste 200 de kilometri de drum de mare viteză, dacă anumite loturi vor fi finalizate înainte de termen. Vorbim, de exemplu, despre loturi de pe Autostrada Moldovei.
Însă există și un scenariu negativ: spre exemplu, posibilitatea de a nu fi atinsă borna simbolică de 100 de kilometri de drum de mare viteză, dacă, de exemplu, nu se termină anumite lucrări pe loturi de pe A0, autostrada care înconjoară Bucureștiul.
Și dacă vorbim despre drum de mare viteză, este important să vorbim și despre calea ferată.
În anul 2023 nu a fost inaugurat niciun kilometru de cale ferată, în condițiile în care la începutul anului 2023, CFR Infrastructură vorbea despre aproximativ 100 de kilometri finalizați, reabilitați.
Este vorba despre kilometri de cale ferată de pe Valea Mureșului-Ilteu-Bârzava, dar și de pe alte porțiuni, cum ar fi Gurasada-Simeria.
Anumite loturi de aici, de pe aceste porțiuni, nu vor fi finalizate nici în 2024, pentru că au fost acordate noi termene pentru 2025, iar contractele pentru unele loturi au fost semnate chiar din anul 2017.