Antena 3 CNN Economic Adina Vălean critică autoritățile din România că au închis Valea Oltului fără să anunțe „din timp”

Adina Vălean critică autoritățile din România că au închis Valea Oltului fără să anunțe „din timp”

1 minut de citit Publicat la 16:10 09 Iul 2024 Modificat la 16:10 09 Iul 2024
Valean hepta Abaca Press
Adina Vălean susţine că termenul de o lună necesar lucrărilor este unul scurt raportat la amploarea proiectului rutier. Sursa foto: Hepta - Abaca Press

Comisarul European pe Transporturi, Adina Vălean, susţine că autorităţile ar fi trebuit să anunţe din timp faptul că drumul care străbate Valea Oltului, unul din cele mai tranzitate din România, se va închide.

„Ştiam că se va lucra pe Valea Oltului de foarte multă vreme, de când am primit finanţare europeană pentru aceasta autostradă. 

Pentru economie, pentru companii şi pentru cetăţeni nu e bine ca lucrurile să se facă precipitat, ci ar trebui anunţate din timp”, a spus Adina Vălean, în ultima conferinţă de presă în calitate de comisar european pentru Transporturi. 

Începând cu 16 iulie, Adina Vălean va începe noul mandat de europarlamentar, funcţie incompatibilă cu cea de comisar european.

Comisarul european pe Transporturi, Adina Vălean, a fost întrebată cum vede faptul că şoferii au fost anunţaţi de autorităţi cu doar patru zile înainte că Valea Oltului să se închidă. 

„N-o văd bine. Ştiam că se va lucra pe Valea Oltului de foarte multă vreme, de când am primit finanţare europeană pentru aceasta autostradă. Înţeleg că s-a dorit accelerarea procesului, din câte am înţeles din declaraţiile autorităţilor. 

Eu nu pot să spun altceva decât că pentru economie, pentru companii şi pentru cetăţeni nu e bine ca lucrurile să se facă precipitat, ci ar trebui anunţate din timp şi pus la punct un sistem care să faciliteze fluidizarea traficului pe rute alternative pe timpul acestor lucrări”, a spus Adina Vălean. 

Totuşi, Adina Vălean susţine că termenul de o lună necesar lucrărilor este unul scurt raportat la amploarea proiectului rutier. 

„Durează puţin pentru o autostradă. Orice infrastructură nouă presupune blocaje, trasee alternative. Ceea ce ar fi de dorit este utilizarea sistemelor de transport inteligent care să permită informaţii în timp real, rute alternative, hărţi interactive pentru cei care au de ajuns din punctul A în punctul B fără să treacă pe Valea Oltului. 

E mult loc pentru România să se dezvolte pe ceea ce înseamnă  digitalizare informaţiei pentru transportul rutier”, a declarat Adina Vălean.

×
x close