Şoferii ar putea plăti o taxă de până la nouă euro, pentru a circula pe autostrada Bucureşti-Piteşti şi pe Autostrada Soarelui, începând de anul viitor. Proiectul le aparţine oficialilor Companiei de Drumuri (CNADNR) care nu văd nicio problemă în a introduce noua taxă, deşi românii plătesc deja rovinietă.
Cei peste 100 de kilometri din Autostrada Bucureşti-Piteşti sunt plini de capcane pentru şoferi. Tronsonul a fost construit în perioada comunistă şi, aproape în fiecare an, are nevoie de reparaţii urgente.
Ca să rezolve problema, oficialii de la Transporturi vor ca administrarea şi întreţinerea autostrăzii să fie făcute de o companie privată. Firma îşi va recupera banii pentru serviciile prestate prin introducerea unei taxe de acces.
Astfel, conducătorii auto ar putea plăti între 3 - 9 euro, în funcţie de autovehicul, în condiţiile în care Compania încasează deja bani pentru întreţinerea drumurilor. Anual, se strâng peste 200.000.000 de euro din plata rovinietei.
În plan pentru introducerea taxei de acces mai sunt Autostrada Soarelui şi centura de sud a Capitalei. Varianta ocolitoare a Capitalei va avea regim de autostradă şi urmează să fie construită în regim de concesiune.
Centura ar trebui să fie gata în 2015, promit autorităţile, iar atunci când şoferii o vor putea folosi, vor fi nevoiţi să plătească. Până atunci, starea drumului este critică.
Taxa de acces pe autostradă este deja folosită în multe state europene. Diferenţa este că autostrăzile străinilor însumează câteva zeci de mii de kilometri. În România, noile taxe ar putea fi introduse doar pentru 360 de kilometri de autostradă.