Un comunicat al confederației arată că asiguratorii solicită liberalizarea prețul RCA, astfel incat, prețul RCA să poată crește după pofta asiguratorului, fără niciun fel de regulă și fără ca Autoritatea de Supraveghere Financiară să mai poată schița vreun gest împotriva valului de creștere a tarifului RCA care va urma treptat, în următorii 5 ani. „Este foarte proabil ca în cazul adoptării de către Parlamentul României a propunerilor UNSAR, prețul mediu al poliței RCA să ajungă în următorii ani la nivelul prețului din țările vest europene, respectiv, la aproximativ 400 de euro/RCA”.
Pe de alta parte, asiguratorii vor reducerea costurilor de despăgubire, după propria lor evaluare, fără a ține cont de costurile reale de reparație.
Asiguratorii vor reducerea costurilor de despăgubire, după propria lor evaluare
Valoarea costurilor de despăgubire după propria lor evaluare este, de fapt, binecunoscuta “regie proprie” – generatoarea de evaziune fiscală și activități neautorizate de reparație.
Din costurile reale de reparație se vor scădea următoarele: valoarea TVA și impozitului pe profit aferente serviciilor de reparație, a pieselor de schimb și a materialelor de vopsitorie; costul unei reparații de calitate, prin nerespectarea soluțiilor tehnice de reparație. Unele piese se înlocuiesc tehnologic, dar asiguratorii le vor reparate pentru că în România e mai ieftin să repari decât să înlocuiești o piesă; Costul unei piese de calitate. Piesele de schimb să fie cât mai ieftine și, implicit, de proastă calitate; Costul unor materialele de vopsitorie de calitate.
Pentru păgubitul RCA, nevinovat de producerea accidentului, costul va fi redus cu 65-70% față de cel real, asiguratorii din România vor face o economie de peste 500 milioane de euro/an, bugetul de stat va înregistra o scădere a taxelor (TVA, impozit pe profit, impozitele pe veniturile locurilor de muncă desființate, alocarea de fonduri pentru șomajul personalului care și-a pierdut locul de muncă, alte taxe achitate de către service: costuri anuale cu autorizarea RAR, taxe de mediu, taxe de scolarizare a personalului angajat, ISCIR -izarea periodică a utilajelor, etc), de aproximativ 300 milioane de euro/an, iar industria de reparații auto va fi amenințată de faliment.