Antena 3 CNN Economic El este cel mai puternic român dintr-o transnaţională la nivel global. 11 miliarde de dolari îi trec prin gestiune

El este cel mai puternic român dintr-o transnaţională la nivel global. 11 miliarde de dolari îi trec prin gestiune

Alexandra Dima
2 minute de citit Publicat la 11:30 08 Sep 2021 Modificat la 11:33 08 Sep 2021
silviu-popovici-pepsico

De doi ani Silviu Popovici a devenit  chief executive officer Europe al PepsiCo, iar ascensiunea sa în funcţie a coincis cu pandemia. Prin urmare, misiunea sa de coordonare a unei afaceri de multe miliarde a fost şi mai dificilă.  

Din perspectiva businessului însă, se declară norocos şi, asta pentru că „oamenii trebuie să mănânce şi să bea”.

„Am fost uimit să văd cât de impresionantă a fost reacţia la criză. Cât de repede s-a adaptat toată lumea la noua realitate: consumatorii au început să comande on-line, clienţii şi-au transformat modelul de afaceri peste noapte, pentru a face livrări, producătorii şi furnizorii au lucrat împreună, pentru a deschide linii de producţie şi noii angajaţi s-au alăturat companiilor fără a întâlni pe nimeni faţă în faţă.”, susţine Silviu Popovici, care a plecat din România în urmă cu 23 de ani. 
În opinia sa, drumul spre recuperare pentru societatea noastră va veni prin vaccinarea completă. „Prin miracolul ştiinţei ni s-a oferit o cale de a ieşi din pandemie. Prin urmare, îi încurajez pe toţi să îşi facă vaccinul imediat ce este disponibil.” 

Lecţiile pe care le-a deprins în timpul pandemiei

Silviu Popovici spune că a deprins trei lecţii din noua criză declanşată de pandemie. 
„Prima lecţie este că ceea ce contează cu adevărat este că cei dragi sunt sănătoşi şi fericiţi şi că petrecem mult timp cu ei. S-ar putea să spun ceea ce este evident, dar după ani de călătorii continue de business, lockdownul mi-a arătat cât de grozav este să fii cu familia ta la cine, în fiecare seară, sau să joci baschet cu fiul tău, la pauza de prânz, sau să fii cu soţia în fiecare seară şi să te uiţi la Netflix.”

A doua lecţie este aceea a lucrului remote. „Nu trebuie să fim blocaţi în trafic o oră-două pe zi pentru a ne citi e-mailurile. Economisim timp şi avem şi un avantaj sustenabil, prin prezenţa a mai puţine maşini pe drum. Sper ca, pe măsură ce trecem la noul normal, să nu ne întoarcem niciodată la programul de lucru de cinci zile pe săptămână, la birou, ci să redefinim rolul biroului ca loc unde să mergem doar de 2-3 ori pe săptămână pentru a crea împreună şi a socializa cu colegii noştri.”

Cea de-a treia lecţie amintită de suceveanul Silviu Popovici este că trebuie să avem încredere şi să le oferim angajaţilor mai multă independenţă. 
„Angajaţii îşi fac treaba bine, chiar şi atunci când nu sunt supravegheaţi, când lucrează de acasă, dar acesta este doar începutul.
Toată lumea a făcut faţă provocării, a depăşit orice aşteptare. Au luat decizii rapide, au găsit soluţii creative, au învăţat de la colegii din alte ţări, au sprijinit comunităţile locale şi toate acestea, oferind, în acelaşi timp, rezultate excelente în business.”

Sursa: Business Magazin 


 

×
x close