Potrivit acestei ordonanțe de urgență, ”șefii autorităților/instituțiilor publice care au calitatea de ordonator de credite nu mai pot emite acte administrative prin care să stabilească drepturi de natură salarială suplimentare față de cele stabilite în legislația specifică în vigoare”.
Același document stabilește și că instituțiile publice, indiferent de modul în care sunt organizate și primesc finanțare, ”nu vor mai putea raporta în categoria arierate eventualele drepturi de natură salarială, stabilite prin acte administrative emise de conducătorii acestora, suplimentare față de cele stabilite prin legislația specifică în vigoare și contribuțiile aferente acestora, sumele respective raportându-se în categoria plăți restante”, scrie G4Media.
În același comunicat al Executivului se mai precizează că eventualele provizioane înregistrate în contabilitate de instituțiile publice, la capitolul datorii față de personal, ”reprezentând drepturi de natură salarială, stabilite prin acte administrative emise de conducătorii acestora, suplimentare față de cele stabilite prin legislația specifică în vigoare și contribuțiile aferente acestora, se anulează la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență”.
Ordonanța de urgență a fost emisă pe fondul crizei bugetare înregistrate în România.