Astfel, un șofer din sectorul bugetar ajunge să câștige cu 30% mai mult decât colegul său care muncește la privat, iar un președinte al unei instituții publice poate avea chiar salariu de CEO, potrivit digi24.ro.
Spre exemplu, un conducător auto angajat la Ministerul Transporturilor ajunge să ia în mână, la final de lună, aproape 3.600 de lei. Dacă ar merge în mediul privat, salariul său ar fi cu aproape o treime mai mic.
Salariu mai mare cu 30%, pentru şoferii de la stat
Şi directorii de la diverse ministere sau de la companii precum Portul Constanța ori Metrorex câștigă mai mult decât dacă ar lucra la privat.
În plus, salariile la stat pot concura chiar și cu venitul unui CEO de multinațională, aşa cum este cazul șefului Autorității Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei.
"Este o competiție neloială, o competiție care se desfășoară de ani de zile, pentru că salariile din mediul public sunt decuplate de la tot ceea ce înseamnă productivitatea muncii după care se măsoară salariile în mediul privat.
Consiliul IMM-urilor: "E o competiție neloială de ani de zile"
Spre exemplu, în mediul public nu mai există niciun lucrător cu salariu minim pe economi", spune Florin Jianu, președintele Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR).
Salariul mediu brut a crescut în ultimii ani, atât la stat, cât și la privat, însă datele Comisiei de Prognoză arată că salariile au crescut diferit în cele două medii. În plus, pe lângă salarii, la stat se se mai adaugă prime, bonusuri, sporuri.