Românii şi-au redeschis apetitul pentru cumpărături, astfel că suntem pe locul doi la consum în rândul statelor din Uniunea Europeană. Datele arată că, de la începutul anului, românii nu mai intră în magazine doar ca să se uite, ci ei cumpără haine, încălţăminte sau aparatură electronică.
În rate sau nu, cumpărătorii sunt dispuşi să-şi înnoiască aparatura din locuinţă. Şi datele oficiale arată că România a înregistrat, în luna mai, a doua cea mai puternică rată de creştere a vânzărilor de retail din Uniunea Europeană.
Veniturile medii lunare ale unei familii de trei persoane sunt de 2.477 de lei, bani din care peste 40% se duc pe alimente. Mai exact, 990 de lei.
După mâncare, românii cheltuiesc aproape 20% pe utilităţi. La polul opus, oamenii abia dacă îşi permit luxul de a călători sau a mânca la restaurant. Din totalul cheltuielilor, doar 1,6% sunt bani destinaţi pentru astfel de activităţi. Şi mai puţini bani se duc pe tot ce înseamnă educaţie: mai exact, 0,7%.