"Aș vrea să dezvoltăm un proiect de trenuri pe hidrogen și am avut discuții cu industria, dar m-aș bucura să fim "early-adopters", ca să folosesc un termen din domeniul start-upurilor de IT, adică să luăm o tehnologie în fază incipientă.
Drulă: Trenurile cu hidrogen ne-ar permite să folosim bani europeni și să atingem obiectivele globale
Asta ne-ar permite să folosim bani europeni și să atingem obiectivele globale europene în ceea ce privește emisiile de carbon", a spus Drulă, potrivit hotnews.ro.
Trenurile pe hidrogen vor rămâne de nișă, pentru că, deși sunt ecologice și silențioase, sunt mult mai scumpe decât trenurile electrice.
În plus, hidrogenul ocupă un volum mult mai mare decât dieselul și deci un tren pe hidrogen nu are o autonomie mare și nici nu sunt fezabile pentru viteze de peste 140 km/h.
Ţările care stau cel mai bine la trenuri pe bază de hidrogen sunt Olanda, Germania, Austria și Italia.
Cătălin Drulă: Trenurile cu hidrogen, când o vedea olteanul girafa
"Ne-ar putea ajuta și să dezvoltăm o industrie și cred că cel mai bine, dincolo de strategii, vorbe și hârtii, este când o faci prin exemplu.
O să folosesc o expresie: "când vede olteanul girafa", când vom vedea trenul pe hidrogen, când vom merge cu el și vom vedea că este o tehnologie fezabilă și în operare, cred că asta va contribui la promovarea acestei tehnologii", a adăugat ministrul.