Antena 3 CNN Economic Românii care au primit două facturi la energie și o vor primi și pe a treia în câteva zile | Un bărbat a primit 9 facturi

Românii care au primit două facturi la energie și o vor primi și pe a treia în câteva zile | Un bărbat a primit 9 facturi

Laura Dinu
2 minute de citit Publicat la 14:00 15 Mar 2023 Modificat la 14:00 15 Mar 2023
Românii care au primit două facturi la energie și o vor primi și pe a treia în câteva zile | Un bărbat a primit 9 facturi
Românii care au primit două facturi la energie și o vor primi și pe a treia în câteva zile | Un român a primit 9 facturi Sursa foto: pexels

Furnizorii spun că astfel de lucruri se întâmplă din cauza faptului că abia acum au fost corectate acele sisteme informatice care au fost schimbate de 15 ori în ultimul an din cauza modificării frecvente a legislației.

Prima factură primită de români este pentru finalul anului 2022, a doua factură vine pentru începutul anului 2023 iar a treia este cea de regularizare.

În cazul în care vă aflați printre cei care au primit deja două facturi, trebuie să știți că, în scurt timp, urmează să o primiți și pe cea de a treia.

Există și situații opuse însă. Un telespectator Antena 3 CNN a primit nouă facturi la energia electrică doar în luna februarie. Pe toate cele nouă facturi data de emitere este 25.02.2023.

Citește și: Anunț important al Hidroelectrica. Ce se va întâmpla cu contractele românilor la expirare

Un lucru important de spus este că toate aceste facturi sunt pe minus. Autoritățile au explicat pentru Antena 3 CNN faptul că, în anul 2022, clientul care a primit aceste nouă facturi a achitat un preț la energia electrică, în timp ce acum s-a încadrat la un alt plafon, astfel încât sumele s-au schimbat.

Ne referim aici la clienții care, în anul 2022, au economisit energie și au consumat mai puțin decât în anul 2021. Aceștia vor fi reîncadrați în alt plafon de preț.

Românii care vor primi bani înapoi de la furnizorii de energie! Mulți s-au trezit cu facturi de mii de lei

Așadar, dacă în anul 2021, un client a avut un consum mediu anual de peste 100 100 kW, iar în 2022 a reuşit să scadă la sub 100 de KW, atunci furnizorul îi va da înapoi diferența de preț dintre 80 de bani KW/h şi 68 de bani kW/h.

Suma poate fi restituită, se poată scădea din următoarea factură sau, la cererea clientului, banii se pot primi într-un cont.

Anul trecut, clienții casnici au avut în factură unul dintre cele două plafoane de preț valabile la acel moment: 68 de bani/kWh dacă media consumului lunar a fost de până la 100 kWh în anul precedent, 80 de bani/kWh dacă a consumat între 100 și 300 kWh.

Ulterior, din septembrie, a mai intrat în vigoare o reglementare suplimentară. S-a pus plafon de preț de 80 de bani/kWh pentru consumul lunar mediu al anului precedent cuprins între 100 și 300 kWh pentru primii 255 kWh; maximum 1,3 lei/kWh pentru diferența de consum de până la 300 kWh.

În plus, s-a pus plafon de 1,3 lei pentru cei care consumă mai mult de 300 kWh lunar.

Așadar, potrivit legii, în februarie 2023, toți clienții care au avut un consum mediu real mai mic decât cel din 2021 și se încadrează în alt plafon de preț, mai mic, cu acest consum realizat real, vor fi reîncadrați în tranșa cu consum mai mic și cu preț plafonat redus.

Aceștia sunt clienții care urmează să primească facturi de regularizare a consumului facturat anterior, dar cu minus.

×
x close