Antena 3 CNN Economic Regio (P) First Idea Promotion, Piteşti: primii paşi în era digitală, prin Regio

(P) First Idea Promotion, Piteşti: primii paşi în era digitală, prin Regio

3 minute de citit Publicat la 07:58 27 Mar 2014 Modificat la 07:58 27 Mar 2014
(P) First Idea Promotion, Piteşti: primii paşi în era digitală, prin Regio
Pentru firma de publicitate First Idea Promotion din Piteşti (Argeş), Regio a însemnat trecerea de la concepţie la producţie şi diversificarea activităţii. Într-o perioadă economică potrivnică firmelor din domeniu, proiectul a permis companiei să se menţină pe piaţă, să îşi tripleze numărul de clienţi şi să se afirme ca lider pe piaţa locală a tipăriturilor digitale de mari dimensiuni.

First Idea Promotion din Piteşti a fost înfiinţată în anul 2004 şi face parte din Idea Group SRL, un grup de firme specializate în concepţie, grafică şi producţie de signalistică publicitară. „Am pornit acest proiect din nevoia de reinventare a activităţii firmei. Dezvoltarea intensă pe care o cunoaşte producția de tipărituri şi printuri digitale se materializează într-un proces de inovare continuu, care stă la baza succesului de piaţă. Această inovare are ca rezultat crearea de noi utilaje şi tehnologii, ce ridică în permanenţă standardul de calitate a tipăriturilor. Ca să poţi rezista pe piaţă şi să te poţi impune ca un furnizor ce oferă produse şi servicii de calitate la preţuri competitive, trebuie să investeşti continuu în tehnologie. Posibilitatea accesării fondurilor Regio a reprezentat un factor important în adoptarea deciziei de a realiza acest proiect”, povesteşte Maria Deaconescu, directorul general al companiei.

Tehnologie modernă = diversificarea serviciilor
Proiectul, început în anul 2012 şi finalizat un an mai târziu, a constat în achiziţionarea a trei echipamente performante pentru printul digital pe materiale flexibile sau rigide. Printerul UV pe suport rigid permite imprimarea pe orice material rigid (PVC, lemn, sticla, aluminiu etc). Printerul de sublimare pentru poliester este un aparat dedicat confecţionării şi personalizării steagurilor, fanioanelor sau a altor materiale ce conţin poliester. Cel de-al treilea echipament achiziţionat a fost un router laser ce permite decuparea cu mare precizie a unei diversităţi de materiale (plăci acrilice tip Plexiglass, ABS etc), cât şi gravura pe materiale ca sticlă, marmură, ABS etc.

Intrarea First Idea Promotion pe piaţa de print a determinat nu numai o creştere extensivă a numărului de clienţi, ci şi una intensivă, prin creşterea valorii pe client. Proiectul a generat 6 locuri de muncă pe o perioadă nedeterminată, cu normă întreagă, cele două echipamente fiind acţionate de câte doi muncitori, simultan. După finalizare, în vara anului 2013, se estimează că în 3 ani proiectul va genera o creştere a cifrei de afaceri cu 300% faţă de anul 2009.

Regio - sprijin real pentru microîntreprinderi
În condiţiile economice actuale, este destul de dificil pentru microîntreprinderi să investească în dezvoltarea sau diversificarea activităţii fără a apela la surse financiare externe, de cele mai multe ori rambursabile, şi care aplică o presiune financiară considerabilă asupra firmei.

Deşi este un proces de durată, din momentul în care decizi să accesezi fondurile şi până când se decontează banii cheltuiţi prin proiect, în final, avantajul este evident. În primul rând, contribuţia proprie a beneficiarului, în cazul obţinerii finanţării nerambursabile, este cu mult mai mică decât dacă investiţia s-ar realiza din împrumuturi. În cazul nostru, finanţarea nerambursabilă a cheltuielilor eligibile a fost de 100%. Contribuţia noastră a vizat doar susţinerea cheltuielilor neeligibile generate de proiect, respectiv TVA-ul, pentru care am contractat un credit pe termen scurt,” a concluzionat Maria Deaconescu.

Proiectul „Dezvoltarea activităţii microîntreprinderii FIRST IDEA PROMOTION SRL prin achiziţia unor echipamente performante pentru printul digital pe materiale flexibile sau rigide” este finanțat prin Regio - Programul Operațional Regional 2007-2013 și implementat în Regiunea de dezvoltare Sud-Muntenia. Proiectul a fost depus în cadrul Axei Prioritare 4 – Sprijinirea dezvoltării mediului de afaceri regional și local şi are o valoare totală de 1.030.104 lei, din care cofinanțarea de la Uniunea Europeană a fost de 826.919 lei.

Acesta este unul din cele 3.500 de proiecte finanțate prin Regio, în toate cele opt regiuni de dezvoltare, care contribuie la dezvoltarea oraşelor, reabilitarea drumurilor, modernizarea infrastructurii sociale, sprijinirea mediului de afaceri şi promovarea şi restaurarea obiectivelor turistice din România. Pe pagina www.inforegio.ro puteți consulta, pentru fiecare regiune de dezvoltare, harta proiectelor finanțate prin Regio- Programul Operațional Regional 2007-2013.

×
Parteneri
TOP articole
x close