Studiile de trafic realizate în 2010 au estimat pentru următorii 10 ani o creștere cu aproximativ 25% a numărului de vehicule care rulează în această zonă. Nu există nicio altă soluție la nivelul solului care să poată prelua fluxul rutier pe acest segment extrem de încărcat, cu șapte linii de transport public și un trafic mare de mașini particulare. La ore de vârf, această porțiune putea fi traversată cu o viteză medie de 13km/h.
Un prim pas spre fluidizarea traficului din Craiova
Lucrările au demarat în 2012 și au fost terminate cu aproape jumătate de an înainte de termenul estimat. Lungimea totală a pasajului este de 405 m, din care zona acoperită măsoară 184 m, iar rampele, 116 m. Pe lângă pasaj, au fost amenajaţi 15.700 mp de carosabil, 7.800 mp de trotuare și un sens giratoriu de aproximativ 4.000 mp. Lăţimea pasajului asigură două benzi de circulaţie cu câte un trotuar tehnic de o parte şi de alta.
„Este foarte bine venit acest proiect - un prim pas ca să putem circula normal prin oraș. Dacă primăria rezolvă și problema intersecției bulevardului Carol I cu Calea București, atunci vom scăpa de multe ambuteiaje care apar în orele de vârf”, ne-a declarat M.S., un craiovean care șofează zilnic.
O bună infrastructură, pentru economie de timp şi un mediu mai curat
Principalul avantaj al proiectului, pe termen mediu și lung, este reducerea timpului de traversare a zonei. Deținătorii de autovehicule, principalii beneficiari ai acestui proiect, se vor bucura de condiții mai bune și mai sigure de trafic, costuri reduse de operare, timp de călătorie semnificativ redus și o viteză de deplasare sporită.
Avantajaţi de acest proiect sunt şi călătorii din mijloacele de transport în comun. Odată cu decongestionarea traficului, tot mai mulţi vor opta pentru transportul public. Nu în ultimul rând, se așteaptă ca activitatea economică din zonă să crească. Fluidizarea traficului va stimula dezvoltarea economică, va sprijini investițiile importante și va trezi interesul altor investitori pentru amplasarea afacerilor în această zonă.
Proiectul „Construirea unui pasaj subteran în vederea descongestionării traficului rutier din Zona Metropolitană Craiova – Realizare pasaj denivelat subteran, pe sub intersecția străzii Arieș cu str. A.I.Cuza și respectiv cu str. Împăratul Traian în vederea preluării traficului auto pe bvd. Carol I – str. Arieș” este finanțat prin Regio – Programul Operațional Regional și implementat în regiunea de dezvoltare Sud-Vest Oltenia. Proiectul a fost depus în cadrul Axei Prioritare 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere şi are o valoare totală de 66.051.309,71 lei din care cofinanțarea de la Uniunea Europeană a fost de 53.737.235,71 lei.
Acesta este unul din cele 3.500 de proiecte finanțate prin Regio, în toate cele opt regiuni de dezvoltare, care contribuie la dezvoltarea oraşelor, reabilitarea drumurilor, modernizarea infrastructurii sociale, sprijinirea mediului de afaceri şi promovarea şi restaurarea obiectivelor turistice din România. Pe pagina www.inforegio.ro puteți consulta, pentru fiecare regiune de dezvoltare, harta proiectelor finanțate prin Regio – Programul Operațional Regional 2007-2013.