Dar, v-aţi întrebat oare câtă organizare, câtă complexitate şi mai ales câţi oameni stau în spatele unui simplu mic dejun? Iar aportul fiecăruia dintre ei este decisiv atât pentru consumator, cât şi pentru angajator.
În fiecare zi 12 tiruri si camioane şi 110 de dube pleacă de la fabrica de mezeluri din Piteşti şi strabat drumurile ţării pentru a ajunge la fiecare client în parte cu marfă proaspătă.
Fluxul însă porneşte de la recepţia cărnii de la furnizori de încredere, făcută de specialişti cu expertiză, astfel încât doar cele mai bune ingrediente sunt folosite la prepararea zecilor de reţete proprii. Apoi urmează o serie de procese prin care trece materia primă - de la tăiere, tocare şi tratament termic, până la afumarea cu lemn de fag. Urmează răcirea - o etapă extem de importantă, de care depinde ulterior perioada de valabilitate a produsului.
Conducerea companiei a înţeles că siguranţa şi calitatea produselor livrate către clienţi sunt definitorii dacă vrei să îţi asiguri continuitatea pe piaţă. Cel mai greu nu este să ajungi în vârful piramidei, ci să te menţii acolo, reuşind să faci business la cele mai inalte standarde.
Consolidarea poziţiei pe piata se face întotdeauna cu investiţii pe măsură. Ca atare, în curând, producătorul de mezeluri va aloca alte două milioane de euro pentru tot ceea ce înseamnă producţie şi distribuţie. Pentru că investiţiile garantează siguranţa locurilor de muncă şi evoluţia.
Aşa se traduc 20 de ani de muncă, tradiţie, seriozitate şi calitate. Asta înseamnă să câştigi pariul, de multe ori riscant, cu piaţa, cu atât mai mult cu cât niciodată efectele nu se opresc la nivelul unei singure companii. Indiferent dacă ne raportăm la producători, distribuitori sau comercianţi, toţi cei care generează valoare adăugată folosind materie primă şi forţă de muncă autohtonă pun în mişcare motoarele economiei naţionale.
Alexandru Jurconi, purtător de cuvânt al Asociaţiei Române a Cărnii, a explicat, în cadrul emisiunii Income, că există şi exemple de succes în business în acest domeniu.
"Acest tip de succes se bazează pe capacitatea antreprenorială de a oferi pieţei ceea ce piaţa are nevoie. În România industria cărnii a rămas autohtonă, naţională. Sunt afaceri de familie în care antreprenorii au pus suflet şi aproximativ tot ce aveau."