În condițiile în care, chiar și la noi în țară, o criză economică ar putea apărea neanunțată, companiile ar fi nevoite să ia decizii dificile pentru a supraviețui.
Alexandru Chirilă, invitat în emisiunea iThink cu Iusti Fudulu de la Antena 3 CNN, a vorbit despre modul în care astfel de situații afectează locurile de muncă și despre departamentele care sunt cel mai expuse riscurilor.
„Eu cred că oamenii cu foarte mulți bani, acești bogați despre care discutăm, sunt niște oameni care de fapt plătesc salariile omului mediu și omului de rând. Și să nu uităm că, înainte de toate, pe toți ne interesează securitatea personală a familiei. Așa că, oricât i-am judecat pe cei cu bani că iau niște decizii dure pentru noi ca populație, e firesc. Fiecare, într-un astfel de context, ar lua exact aceleași decizii”, a declarat Alexandru Chirilă.
El a subliniat faptul că în cazul unei crize economice, primii care vor avea de suferit nu sunt bogații, ci „cei săraci și cei de care orice companie se poate lipsi în general”.
Chirilă a explicat că există doar două departamente esențiale în orice companie: marketingul și vânzările. „Pentru că, să nu uităm, motorul capitalismului este generat de vânzări. În rest, dacă lucrezi în orice alt domeniu sau în orice alt departament dintr-o companie, ești cu risc. Liderul companiei poate să decidă să închidă un departament de suport sau unul de backoffice.”
El a recunoscut că astfel de decizii, deși dure, sunt adesea inevitabile. „Sună cinic, dar asta e realitatea. Cele mai sensibile departamente și roluri sunt cele de suport, cu muncă repetitivă. Sunt niște decizii pe care și noi le-am luat de-a lungul timpului în companie și sunt niște principii după care ne ghidăm. Niciodată nu tăiem de la vânzări și marketing, bugete, dar în schimb, de oriunde altundeva: team building-uri, departamente HR, departamente de suport, sunt departamente de care te poți lipsi în realitate”, a mai explicat Alexandru Chirilă în exclusivitate în emisiunea iThink cu Iusti Fudulu de la Antena 3 CNN.