Bogdan Badea, preşedinte al Directoratului Hidroelectrica, a explicat că facturile la electricitate care au întârziat în ultimele luni nu vor veni cu teancul, aşa cum s-a speculat, ci pe rând.
Concret, facturile Hidroelectrica au început deja să ajungă al clienţi şi vor veni la interval cam de o săptămână sau o săptămână și jumătate.
În plus, plata se poate face eşalonat, la cerere.
FORMULAR CLIENT CASNIC sau FORMULAR CLIENT BUSINESS
"Nu vor veni teancuri de 9-10 facturi. Procesul de facturare pentru perioada anterioară a început la Hidroelectrica, s-a facturat luna aprilie şi am luat decizia ca totuși facturile să nu vină într-un singur calup, ci să vină pe fiecare lună în parte, cu un anumit decalaj.
Citeşte şi: Facturile Hidroelectrica, emise din nou după 9 luni. În cât timp le pot plăti românii
Facem asta pentru a încerca să diminuăm numărul de solicitări de eșalonare pe care le pot face clienții în cazul în care nu pot plăti contravaloarea facturilor.
Există această posibilitate. Este afișată și pe site-ul Hidroelectrica, inclusiv formularele sunt acolo.
Pentru a veni în întâmpinarea clienților noștri, facturile vor veni cu o anumită periodicitate în fiecare lună, nu o să vină mai multe facturi într-un singur mail.
Apoi, va fi un pic mai accelerat procesul de emitere al facturilor, probabil la un interval de o săptămână sau o săptămână şi jumătate, tocmai pentru a încerca să nu aglomerăm foarte mult ghișeele cu cereri de reeșalonare și să venim în sprijinul clienților noștri", a explicat Bogdan Badea, şef Hidroelectrica, joi, la Antena 3 CNN.
"Acesta este modalitatea prin care ne-am propus să reluăm procesul de facturare odată cu trecerea la noua soluție informatică, tocmai în încercarea de a nu aglomera foarte tare clienții și de a nu îi pune în situația în care să mai facă eforturi suplimentare prin încheierea unor formulare de reeșalonare și solicitarea către noi", a completat Bogdan Badea.
Factrile Hidroelectrica pot fi plătite în rate
Facturile Hidroelectrica pot fi plătite într-un interval destul de larg, de 45 de zile în cazul clienților casnici, respectiv de 30 de zile în cazul consumatorilor non-casnici, perioade pentru care nu sunt percepute penalități.
Eșalonarea se solicită online, prin completarea unui formular tip, sau direct la sediile sucursalelor.
Hidroelectrica ocupă a treia poziție în topul furnizorilor de energie electrică din țara noastră.
"Vă asigurăm că facem eforturi pentru îmbunătățirea continuă a serviciilor oferite tuturor clienților, iar trecerea la noile programe informatice a reprezentat unul dintre pașii absolut necesari făcuți în această direcție.
Ne cerem scuze pentru disconfortul creat de perioadele de întârziere în emiterea facturilor.
Dorim să reamintim că termenul de plată a facturilor emise de către Hidroelectrica este unul relaxat, de 45 de zile în cazul clienților casnici, respectiv de 30 de zile în cazul consumatorilor non-casnici, perioade pentru care nu sunt percepute penalități.
Dacă vă aflați în dificultate în ceea ce privește plata facturilor, aveți posibilitatea de a opta pentru eșalonarea sumelor restante, plata urmând a fi făcută în maximum 6 rate lunare, de valori egale. Pe perioada eșalonării vor fi achitate facturile curente, împreună cu ratele rezultate din cererea de eșalonare.
Formularul tip pentru cererea de eșalonare este disponibil pentru descărcare în format electronic la adresa:
SAU
După completare, acesta poate fi trimis la adresa de mail [email protected] sau poate fi depus în format fizic la sediile sucursalelor Hidroelectrica precum și la sediul central", se arată în informarea emisă recent de Hidroelectrica.
Sunt câteva aparate electrocasnice, cele mai utilizate, pe care oricine le are în casă şi care consumă foarte mult curent electric, în funcţie de tipul lor.
Experţii în energie spun că este vorba despre frigider şi maşina de spălat, pe care cu toţii le folosim, însă doar cele vechi consumă o cantitate foarte mare de energie.
Astfel, electrocasnicele vechi ne pot aduce facturi mai mari la energia electrică în perioada următoare, cu atât mai mult cu cât unele facturi întârzie, iar kilowattul s-a scumpit.
Frigiderele sau maşinile de spălat mai vechi de 10 ani sunt cei mai mari consumatori, parcă în ciuda eforturilor de economisire.
Modificări la acordarea cardului de energie. Câţi români vor primi ajutor pentru plata facturilor
Plafonul pentru cardul de energie necesar la plata facturilor ar putea fi modificat în lunile următoare, a anunţat ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în exclusivitate la Antena 3 CNN.
Din octombrie, plafonul ar putea fi extins de la 2.000 de lei la 3.000 de lei, astfel că 5.000.000 de români s-ar putea încadra pentru a primi ajutor la plata facturilor.
"Într-adevăr, analizăm această posibilitate să vedem cum se implementează tranșa întâi, cea care are termenul scadent luna februarie și cu data de 20 februarie pentru efectuarea plăților.
Dacă se va decide la nivel de coaliție în acest sens, noi pregătim simulările necesare pentru ca să extindem plafonul de venit de la 2000 de lei la 3000 de lei și odată cu aceasta să creștem numărul de beneficiari", a anunţat ministrul Investițiilor și proiectelor europene, Marcel Boloș, în exclusivitate la Antena 3 CNN.