Povestea lui Chef John Menumorut, care acum gătește pentru înalți demnitari începe în urmă cu câteva zeci de ani, pe vremea când acesta avea doar 14 ani și a început să lucreze, în vacanțe, în restaurantul familiei. Și nu era doar dorința unui adolescent de a face bani de buzunar, ci era “chemarea sângelui”, pentru că în ADN-ul lui, transmis din generație în generație, gastronomia era pusă pe un piedestal.
A descoperit așadar domeniul de la bază, cu tone de legume curățate și tăiate, cu munți de vase de spălat, iar apoi, ușor, ușor, a găsit oportunități de business pe care a știut să le exploateze. Mărturisește că primul business nici măcar nu a solicitat resurse financiare din partea lui. De folos, în schimb, i-au fost cunoștințele dobândite în școală și abilitățile dobândite în practică. Cu aceste două atuuri în tolbă John a primit propunerea de a se asocia într-un business. Apoi, în 2004 și-a deschis propria agenție de plasare de personal în HORECA – printre primele de la noi din țară, cu peste 150 de persoane angrenate weekend de weekend. Și-a dezvoltat așadar, pe lângă competențele culinare, și abilități de management, fiind și un bun coordonator al echipelor pe care le îndrumă. În prezent, structura afacerii pe care o conduce se ramifică în multe direcții: de la cafenele, până la firmă de catering și laborator de cofetărie și chiar organizare de evenimente.
Evident, în toți acești ani, au apărut și multe momente de cumpănă. În 2009, de exemplu, când criza a redus drastic evenimentele, a fost nevoit să își închidă afacerea. La fel, în 2020, când criza provocată de Covid și-a pus dur amprenta asupra domeniului, din nou a urmat o reorganizare și închiderea unui restaurant. Însă, secretul din spatele succesului lui este că a știut mereu să se reinventeze, așa că după fiecare “lovitură" se ridica și mai puternic, dar și mai diversificat cu serviciile pe care le oferea. Ce i-a dat aripi însă, de fiecare dată, a fost echipa pe care și-a construit-o în timp. Deși HORECA suferă din punct de vedere al forței de muncă, Chef John Menumorut a știut cum să își întemeieze o a doua famiie, după cum chiar el mărturisește, având lângă el oameni cu care lucrează de zeci de ani. În paralel cu toate acestea, din 2012, oferă și consultanță corporate chef și este și brand ambasador.
Una peste alta, nu există ramură a industriei să nu îi fi trecut prin mână, ceea ce l-a ajutat foarte mult pentru a putea evolua pe parte de business. În plus, a înțeles că educația continuă este cheia unui antreprenor, dar și a unui profesionist de succes, indiferent de domeniul ales, așa că merge constant la cursuri și workshop-uri naționale și internaționale. Povestea lui, dar și cum a ajuns să gătească pentru Angela Merkel, le aflați din interviul realizat de Bianca Voinea la BizSchool.