Banii necesari pentru linia de metrou din Drumul Taberei sunt egali ca sumă cu cei pentru construcţia autostrăzii Bucureşti-Comarnic, adică 1,2 miliarde euro, a apreciat, miercuri, premierul Victor Ponta.
"Am apreciat generozitatea Guvernului Boc, care a negociat foarte bine şi nu ne costă decât 1,2 miliarde euro. Deci, de la Facultatea de Drept până în Drumul Taberei ne costă cât Comarnic-Braşov. Aşa sunt contractele, probabil cu toate eforturile noastre foarte mult n-o să reducem. Ca să ştiţi cât de bine este să fii generos, să semnezi cu 1,2 miliarde, să afectezi în 2011 o sumă de 12 milioane lei - atât a fost pus în buget de Guvernul Boc - şi vine Guvernul ăsta care trebuie s-o plătească. Dar lucrarea e importantă şi trebuie s-o facem, îmi pare rău că o facem atât de scump", a declarat Ponta, miercurri, a şedinţa de Guvern.
Mai mult, în ultimii patru ani, statul a plătit 600 de milioane de lei pentru studiile angajaţiilor de la metrou. Cu acei bani, s-ar fi putut construi o jumătate de magistrală, a mai precizat premierul.
Luni, premierul a anunţat că lucrările de construcţie a liniei de metrou Universitate-Drumul Taberei vor continua cu finanţare asigurată din creditul BEI şi din fonduri guvernamentale, lucrările nefiind oprite în acest moment.
Cu o lungime totală de aproximativ şase kilometri, tronsonul de metrou va avea zece staţii, la Râul Doamnei, Valea Argeşului, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor, şi va acoperi, în principal, un bazin cu un număr de peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 şi 6 ale Capitalei.
Primele trenuri pe linia cinci, de la Râul Doamnei şi de la staţia Valea Ialomiţei, până la Eroilor, ar trebui puse în funcţiune în cursul anului 2015.