Valoarea totală a pieţei de telefoane mobile şi smartphone-uri noi a crescut cu aproape 20% în primul trimestru al lui 2013 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi a ajuns la 88 de milioane de euro. Circa 81% dintre românii care deţin un telefon mobil sau un smartphone au preferat să îl cumpere direct din magazin.
Cei care însă aleg un telefon la mâna a doua sunt, de obicei, persoanele care deţin cartele telefonice pre-paid. Au nevoie de un telefon, dar nu doresc să facă o investiţie foarte mare. De asemenea, tinerii şi persoanele care câştigă puţin aleg telefoanele inteligente second-hand, din dorinţa de a fi în pas cu tehnologia avansată, dar fără să plătească foarte mult.
Cei mai mulţi, trei sferturi dintre români, preferă să cumpere aparatele la mâna a doua de la o altă persoană, în timp ce doar 10% s-au orientat către site-uri specializate.
Tendinţa este similară şi pentru produsele IT. Peste 80% dintre românii care deţin un computer l-au achiziţionat nou, o alegere influenţată de dorinţa de a beneficia de garanţie şi de a evita eventuale probleme care pot apărea în cazul produselor second-hand.