Dezvoltarea reţelei de metrou presupune finalizarea liniei spre Pajura şi construirea a două noi magistrale: Universitate - Drumul Taberei şi Bucuresti-Otopeni.
Investiţiile necesare pentru un asemenea proiect ar fi, în următorii 25 de ani, de opt miliarde de euro. Suma este, în opinia jurnaliştilor de la Financiarul, una fabuloasă, asemănătoare, de altfel, cu cea de peste 4,5 miliarde euro, pe care statul o va plăti pentru tronsonul de autostradă Comarnic - Braşov.
Cei de la Financiarul au făcut o serie de comparaţii cu alte proiecte de anvergură, puse în practică în alte ţări. Un exemplu este cel al insulei artificiale Palmier, de pe ţărmul Dubaiului. Construirea acesteia a costat 8 miliarde de euro, exact suma pe care o preconizează Radu Berceanu pentru extinderea reţelei de metrou din Capitală. Insula este considerată a opta minune a lumii, iar la construirea ei au fost folosite 94 de milioane de metri cubi de nisip si 7 milioane de metri cubi de piatra.
Tot 8 miliarde de euro ar fi suficiente pentru construirea a şapte hoteluri de talia lui Burj al Arab, considerat cel mai luxos hotel din lume. Având o înălţime de peste 320 de metri, este cel mai inalt hotel de pe glob, iar aproximativ 8.000 de metri patrati din construcţie sunt acoperiti cu foite din aur, de 22 de karate.
Cele 4,5 miliarde de euro necesare pentru construirea tronsonului de autostradă Comarnic - Brasov sunt suficiente pentru construirea celui mai lung tunel feroviar din lume, prin Muntii Alpi, ce va lega Italia de Elvetia. Acesta va avea o lungime de 57 de kilometri şi va străbate lantul muntos la o altitudine de peste 500 de metri.
Cu mai puţin de patru miliarde de euro a fost construit cel mai lung pod din lume. Acesta este ridicat in Japonia si are o lungime de aproape patru kilometri, deschiderea dintre cele doua brate centrale fiind de aproape doi kilometri. El are şase benzi de circulatie si este proiectat sa reziste la orice fel de uragan, tsunami sau cutremur. Pilonii centrali au o inaltime de aproximativ un kilometru deasupra marii, iar pentru fixarea lor s-au folosit 350.000 de tone de beton.
Antena3