"Hidroelectrica nu a fost niciodată o companie furnizoare. Ea nu a emis facturi, nu a avut niciun sistem pregătit, în vârful crizii energetice i s-a dat acest mandat, tocmai pentru că era o problemă în sistem.
Şi a venit cu acele preţuri mai mici şi a pus presiune şi pe ceilalţi furnizori să scadă preţurile şi să furnizeze un serviciu corect pentru români.
De aceea, într-un fel, îi înţeleg omeneşte că în decurs de un an să fii de la zero la cel mai mare furnizor de energie electrică din România nu e un proces simplu.
Acolo există o nouă conducere acum la Hidroelectrica (...) şi a fost una dintre solicitările mele către această nouă conducere, către noul directorat, puneţi ordine în zona de furnizare.
Citeşte şi: Hidroelectrica a lansat aplicaţia pentru facturare şi transmitere index. Locul de unde poate fi descărcată
Ministrul Energiei: "În trei luni, se pun sistemele la punct la Hidroelectrica"
Mi-au promis că în maxim trei luni de zile vin la zi şi îşi pun toate sistemele informatice la punct, astfel încât românii şi consumatori casnici, şi consumatori non-casnici să aibă lucrurile în bună regulă", a afirmat ministrul Energiei, Sebastian Burduja.
Oficialul a explicat şi motivul pentru care în criza energetică au fost înregistrate facturi greşite.
"În criza energetică au fost facturi greşite, cu zerouri în plus, tocmai pentru că atunci guvernul a intervenit destul de mult în piaţă, au fost cred şapte ordonanţe de urgenţă şi legile de aprobare a lor în Parlamentul României, cu amendamente aferente, cu noi categorii de beneficiari şi atunci piaţa a fost bulversată.
Furnizorii au nevoie de 3-4 luni de câte ori se schimbă această schemă de plafonare-compensare şi este un argument în plus pentru a menţine schema aşa cum este ea, pentru a nu mai avea aceste dereglări pe lanţ", a declarat ministrul Energiei, potrivit news.ro.