Ceea ce știu românii până în acest moment este modul în care se vor plăti facturile cu ajutorul cardului de energie dar și ce trebuie să facă beneficiarul pentru a achita factura de la domiciliu.
Cum se face plata facturilor cu voucherul de energie
- La orice subunitate a Poștei Române SAU la poștașul care a sosit la domiciliul beneficiarului.
- Se completează plata prin mandat poștal, către contul furnizorului de energie.
- Se primește dovada plății, pe care este scrisă suma rămasă după efectuarea plății, valoarea plății/plăților efectuate și furnizorul/furnizorii către care s-a efectuat plata.
- Online printr-o aplicație a Poștei Române.
Ce trebuie să facă beneficiarul pentru a achita de la domiciliu factura la energie, prin intermediul poștașului?
- Beneficiarul va suna la serviciul de Call Center la numărul 031/9966
- Va solicita prezența poștașului la locul de consum în vederea plății facturilor
- Beneficiarului i se vor comunica data și intervalul orar când va veni poștașul
”Data de 20 februarie este data la care ne-am angajat să fie data primei zile în care se pot efectua plăți pentru facturile la energie. Este dată pe care o și respectăm, este un respect și o formă de respect față de beneficiarii noștri și nu încape în discuție faptul că această dată nu va fi respectată.
Pe de altă parte, în ceea ce privește documentele și modalitățile de plată, avem trei forme. Prima este cea prin prezentare la Oficiul Poștal, a doua formă este cea prin apelare directă la oficiantul poștal, la poștaș, și cea de-a treia este prin intermediul plăților electronice, care a fost aprobată de către Guvern și care va fi operațională odată cu data de 20 februarie.
Acum, procesul acesta de distribuire a voucherelor este în plină desfășurare. Până la acest moment, aproximativ 600.000 de vouchere sunt deja distribuite, din 4 milioane de beneficiari și 2,5 milioane de gospodării. Noi dăm voucherele și cardurile de beneficiari la nivelul locurilor de consum.
Eu nu îmi fac griji în privința respectării termenelor pentru că, așa cum am precizat, tot mecanismul este acum la Poșta Română și nu depindem de alți furnizori care ar trebui să intervină sau de care să depindem pentru respectarea acestor termeni. Și am încredere că peste cei peste 10.000 de poștași care sunt angajați ai Poștei Române vor reuși să ducă aceste carduri la data stabilită”, a explicat ministrul Marcel Boloș la Antena 3 CNN.