Totodată, patronii acuză administrația locală că, în loc să ajute, a pus și mai multă presiune pe industria turismului.
Debutul cu stângul al sezonului estival 2022 pe litoralul românesc al Mării Negre a primit o nouă confirmare chiar în perioada de vârf. În Mamaia, prețurile mari și stângăciile administrației locale au dus la o scădere cu aproximativ 40% a numărului de turiști.
”E vorba de măsuri care, din păcate, au un impact sever, care se vede prin scăderea numărului de turiști. Ne confruntăm cu măsuri anti-HORECA, antiturism și antituriști, mai ales la Constanța”, a spus Corina Martin, președinte de onoare al asociației patronale RESTO.
Unii proprietari au pus lacătul pe afaceri sau le-au vândut chiar în timpul sezonului. Alții au făcut un pas înapoi și au ieftinit prețurile. Târziu însă, căci stațiunea Mamaia e aproape jumătate goală.
”Anul acesta toată lumea are o scădere de 30% de clienți”, explică Egevit Aslam, prim-vicepreședinte RESTO.
”Avem o parcare privată pe care o oferim turiștilor gratuit. Avem toaletă etc. A fost primul week-end în care am avut și noi plin, 300 de șezlonguri, sâmbăta trecută, la fel și duminică”, spune Marius Balaban, operator plajă.
Investitorii se plâng de taxa de parcare exorbitantă impusă de Primăria Constanța, care i-a făcut pe români să se îndrepte către stațiunile din sud.
Ei acuză primăria că nu ar fi făcut nimic pentru stațiune, deși percepe patronilor o taxă de promovare. Mai mult, plouă cu amenzi.
”Noi stăm pe niște terenuri dare în folosință pe care le avem intabulate, nu ne mai emit autorizațiile de funcționare. Primul client a fost o masă de trei locuri. A a doua masă a fost de patru, de la Poliția Locală, unde am fost amendat cu 4000 de lei”, povestește Valentin Manea, patronul unui restaurant.
”Taxa de promovare a stat într-un cont separat, nu s-a folosit absolut absolut deloc, dar absolut deloc”, spune și Lucian Tudose, patron de restaurant.
Investitorii spun că vor cere înapoi taxa de promovare pe care au plătit-o la Primărie.