Centura Capitalei, care ar trebui să fie principala rută comercială a agenţilor economici care fac afaceri în Bucureşti, a primit după rectificarea bugetară doar 3.000.000 euro în 2012, la puţin timp după ce compania de drumuri a mai semnat un contract pentru reabilitarea centurii, scrie
zf.ro, potrivit Mediafax.
Drept urmare, viitorul centurii Bucureşti se vede din ce în ce mai gri: deşi în prezent doar 20 din cei 72 km ai acestei şosele sunt reabilitaţi, şansele ca lucrările la ceilalţi peste 50 km să continue în această toamnă sunt compromise.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), în subordinea căreia se află centura, nu are altă soluţie decât să suspende contractele până în momentul în care varianta de ocolire a Capitalei va primi din nou bani.
Din sinteza bugetului rectificat al Ministerului Transporturilor publicată pe site-ul Ministerului de Finanţe reiese că în acest an alocările pentru modernizarea centurii rutiere a Capitalei se mai ridică la doar circa 12,8 mil. lei (2,9 mil. euro), în condiţiile în care la începutul anului pentru această şosea se alocaseră 209,4 mil. lei (47,6 mil. euro).
CNADNR a semnat din 2008 până acum cinci contracte pentru reabilitarea a 50 km din centură, pe care spune că nu are cu ce să le finanţeze însă.
Ministerul Transporturilor a pierdut la rectificarea bugetară din această vară aproape 1,3 miliarde de lei (300 de milioane de euro). Cei mai mulţi bani, circa 516 milioane de lei (117,3 milioane de euro), au fost "şterşi" de la drumuri, fapt ce pune în pericol derularea proiectelor de infrastructură rutieră.
Cel mai reprezentativ exemplu în acest sens este centura Capitalei: deşi de prin anii 2007-2008 se semnează contracte pentru reabilitarea acesteia, nu există bani pentru finanţare. Anul acesta centura Capitalei primeşte mai puţin de trei milioane de euro.