Banii pe care îi câștigă influencerii variază în funcție de mai mulți factori, inclusiv numărul de urmăritori, angajamentul acestora și industria în care activează. Un studiu recent arată că cei mai mulți dintre adolescenți vor să devină IT-iști, Youtuberi sau creatori de conținut pe TikTok.
Viețile influencerilor expuse online îi fac pe tineri să se gândească că vor să urmeze o astfel de carieră. La fel și vestea că se fac bani mulți și ușor. Este însă multă muncă în spate. Ines a început să facă clipuri pe internet încă de când era copil. Dar abia de câțiva ani a început să câștige și bani.
"Nu vreau să zic să exagerez că vama, ce muncă grea, că noi nu dormim, că noi nu avem timp de nimic. Într-adevăr nu prea vorbim și nu prea avem timp de nimic. Dar mi se pare că avem chiar ocazia și norocul să putem să facem un lucru care ne place și să nu simțim că este neapărat o muncă.", spune Ines Stana.
Aceasta are aproape un milion de urmăritori doar pe TikTok. Atât adulți, cât și copii.
"Cred că cel mai important este să postezi și să fii natural, dar să postezi cât de mult poți, ca și cum ar fi un job. Adică să nu iei că un hai că păstrez și eu un clip o dată la o dată pe lună, o dată pe săptămână, și o să ajung și eu să facă bani din asta.", spune ea.
În România sunt de la influenceri de fashion, până la cei specializați în fitness, nutriție, călătorii, industria auto, sau pur și simplu cei care își expun toată viața pe internet. Aceștia par să fie un exemplu pentru mulți tineri.
Anca Thunder a început în 2020 să posteze pe TikTok. Acum are peste un milion de urmăritori. După doi ani au început să vină și banii. Spune că s-ar putea descurcă cu ce câștigă din mediul online, însă preferă să își păstreze jobul pe care îl are într-o agenție de marketing.
Psihologii spun că părinții ar trebui să fie mai prezenți în viața copiilor, să le dedice mai mult timp și să-i îndrume în carieră.
"Observăm aici nevoia de imagine și nevoia de recunoaștere, admirația care decurge din acestea. A fi influencer este și ceva distractiv, diferit față de activitățile clasice cu care sunt alții obișnuiți", spune psihologul Mihaela Sahlean-Apetroaie.
Influencerii care au între o mie și 10 mii de urmăritori pot câștiga între 10 dolari și 100 de dolari pentru o postare. Sumele depășesc 50 mii de dolari pentru cei care au cel puțin 500 de mii de următori.